Valószínűleg egyetlen helyszínt sem övezett még akkora várakozás a tavaly ősszel útjára indult sorozatban, a Formula-E-ben, mint a ma meghódítandó várost: az FIA elektromos szériája ugyanis Monte-Carlóba érkezett. A pálya részben megegyezik az F1-ben használt aszfaltcsíkkal, egészen pontosan a Formula-1-es pálya sikán utáni részétől a célegyenes végéig ugyanazt a nyomvonalat követik az autók.
A St. Devote-tól, azaz ha a kör elejétől nézzük, rögtön az első kanyartól kezdve indul a változás, hiszen innen egy másik úton indulnak el, nem felfelé a Massenet és a Casino irányába, hanem egyenesen a rakparti sikán felé, tulajdonképpen szemben az alagúttal. Azt azonban már nem érik el, hanem a sikánnál megfordulnak, és a Tabacon, az Uszodán, a Rascasse-on és az Anthony Noghes-kanyaron keresztül visszatérnek a célegyenesbe.
A szezon nem is lehetne változatosabb ennél, hiszen mind a hat eddigi versenyt különböző pilóta nyerte (sőt öt különböző csapat ünnepelhetett, csak az e.dams tudott duplázni), öten állhattak már pole-ban (egyedül JEV-nek sikerült ez kétszer), s még egyszer sem fordult elő, hogy az első rajthelyről induló pilóta nyerje a futamot. Miután egy versenyhétvégén nem kevesebb mint 30 pont gyűjthető (25 jár a győztesnek, továbbá három a pole-ért és kettő a leggyorsabb körért), Monacóból öt különböző pilótának van esélye éllovasként távozni.
A bajnokság állása:
Lucas di Grassi (BRA) |
Audi Sport ABT |
75 |
Nelson Piquet Jr (BRA) |
China Racing |
74 |
Nicolas Prost (FRA) |
e.dams Renault |
69 |
Sebastien Buemi (SWI) |
e.dams Renault |
55 |
Sam Bird (GBR) |
Virgin Racing |
52 |
A második szabadedzés 10:30-kor kezdődik, majd 12 órától következik az időmérő 15:30-tól pedig a futam – maga a rajt terv szerint 16 órától várható.
És végül arról is beszéljünk, hogy hol lehet követni az eseményeket! A futamot a sorozat hivatalos honlapján is láthatjuk, de érdemes lehet más forrással is próbálkozni a közvetítés figyelemmel kíséréséhez, aki pedig live timingra vágyik, itt megtalálhatja azt is.