Már amikor először megpillantottuk a monacói Formula-E futamra kialakított „új” St. Devote-kanyart, akkor sejteni lehetett, hogy komoly problémák forrása lehet a szűk forduló. E félelem be is igazolódott, hiszen a kanyarkombináció bejárata előtt és kijárata után is baleset történt a Formula-E történetének első európai futamán, melyekbe a mezőny mintegy harmada belekeveredett.
A még a célegyenesben kerekét vesztő Jaime Alguersuari, valamint a kanyart követő tumultusban a levegőbe repülő Bruno Senna természetesen nem is tudta folytatni a versenyt, a többiek viszont igen, de közülük sokan csak úgy, hogy a bokszba hajtottak tartalékautóért, így járt például Liuzzi, Vergne, Duval és Abt is. Számukra ez azt jelentette, hogy gyakorlatilag a teljes versenyt egy akkumulátorral teljesítették, a megszokottnál jelentősen lassabb tempóban, azaz tulajdonképpen tesztté vált számukra a futam.
A pole-ból rajtoló Buemi győzelme egyedül a kiállásokat követően forgott veszélyben, amikor csak egy hajszállal tudott Lucas di Grassi előtt maradni. Ezt követően viszont magabiztosan szerezte meg a futam első helyét, ami egyúttal azt is jelentette, hogy hat különböző győztes után a svájci WEC-világbajnok lett az első, aki duplázni tudott a szériában. Mögötte a bajnokság két éllovasa, di Grassi és Piquet futott be, akik nagyot harcoltak egymással, mígnem utóbbi néhány körrel a leintés előtt elfékezte abroncsát, így a végén a negyedik helyezett Sam Birddel szemben is védekeznie kellett.
Ötödikként a stabil pontszerző Jerome d’Ambrosio futott be, aki Karun Chandhokkal egyetemben azzal büszkélkedhet, hogy minden egyes futamon meglátta a kockás zászlót. A pontszerzők sorát Prost, Sarrazin, Speed, Pic és de Costa egészítette ki, míg a sorozat legbalszerencsésebb versenyzője, Nick Heidfeld néhány tizeddel csúszott csak ki a legjobb tíz közül – a német egymás után másodszor zárt a 11. pozícióban.
A verseny végeredménye: