DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Formula-E

Da Costa több versenyt kihagy, de így is a tabella elején zárná az FE szezont

A Formula-E első szezonjának egyharmadát kihagyja a legutóbbi verseny győztese, Antonio Felix da Costa, de a portugál ennek ellenére is nagyratörő terveket szövöget idei bajnoki helyezését illetően.

A Red Bull által továbbra is támogatott da Costa ugyan az Amlin Aguri csapat elsőszámú versenyzőjeként szerepel az elektromos sorozatban, az ő fontossági listáján azonban a Formula-E csak a második helyet foglalja el a DTM mögött. A Német Túraautó-bajnokság okán tavaly az FE szezonnyitóját is ki kellett hagynia, és hasonló ütközések miatt már előre tudja, hogy az utolsó két versenyen, Berlinben és Londonban sem lehet ott, hiszen az Audi színeiben lesz jelenése a DTM-ben.

da_costa_news



„Igen, sajnos néhány verseny ütközni fog, de miután már a Formula-E első futamát is kihagytam, mindig tudtam, hogy nehéz lesz a felzárkózás. Ám az éllovasok is kiestek néhány versenyről mostanában, így egyenként közelítjük meg a futamokat és mindenhol a győzelemre, a maximálisan elérhető pontra törekszünk. Ha ez sikerül, még így is az egyéni értékelés legjobb öt helyezettje között végezhetek” - osztotta meg ambiciózus terveit a portugál.

Da Costa tehát a Formula-E szezonjának kilenc versenyéből háromon nem lesz ott, és az előző kettőn is összesen csupán négy pontot gyűjtött, hétvégi argentínai győzelme azonban a hatodik helyre katapultálta őt a bajnokságban, így ha további erős eredményeket szállít a hátralévő három futamán, elérheti célját.

Bár nyert Buenos Airesben, azt ő maga sem tudta pontosan, hogy hogyan is sikerült ez neki, hiszen a futam közepén pályára lépő biztonsági autó megkeverte, és az autóból nézve követhetetlenné tette a verseny alakulását.

„Az autóban ülve nem voltam biztos a helyzetemben” - emlékezett vissza a történésekre. „Amikor a biztonsági autó kihajtott, én éppen a bokszbejárat mellett jöttem el, és dühös is voltam, mert azonnal ki kellett volna állnunk. Egy extra kört kellett emiatt megtennem, végig Buemit követtem és arra törekedtem, hogy ne veszítsek sok időt. Aztán jól sikerült az autócsere is, ám amikor kihajtottam a bokszból, az összes autó előttem állt! Ekkor azt gondoltam, ’ismét itt vagyunk, mindig rosszul jövök ki az ilyen helyzetekből’. Őszintén azt hittem, hogy ezzel vége is a versenyemnek, hiszen a mezőny hátsó felébe kerültem. Aztán kiderült, hogy többeknek meg kell előzniük a biztonsági autót, és hirtelen a 4. helyen találtam magam - ekkor már azért egy kicsit boldogabb voltam. Így tovább nyomtam, előnyt kovácsoltam az előttem állók büntetéseiből és próbáltam kézben tartani az akkumulátor hőmérsékletét a verseny vége felé.”

Da Costa hozzátette, a Red Bull tesztpilótájaként töltött idő alatt sokat tanult a hibrid rendszerekről, ami megkönnyíti számára az energiakezelést a Formula-E-ben. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: