DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Formula-E

Da Costa áthámozta magát a káoszon és megnyerte a versenyt Buenos Airesben

Hihetetlen fordulatok és kavarodás után Antonio Felix da Costa nyerte a Formula-E argentin futamát. Prost a második, Piquet a semmiből a harmadik, míg Buemi, di Grassi és Heidfeld is az élről tűnt el.

Dppi_03414802_096



A Formula-E a negyedik fordulóján sem hazudtolta meg magát, ismét olyan versenyt szolgáltatott, ami futószalagon szállította az izgalmakat és a kiszámíthatatlan történéseket. Miután Buemi és di Grassi is baleset miatt esett ki az élről, Heidfeld pedig áthajtásos büntetést kapott, da Costa nevető negyedikként húzta be az egészen odáig valószínűtlennek tűnő győzelmet. De kezdjük az elején.

A nézői online szavazás eredményeként az extra teljesítményt adó FanBoostot Heidfeld, Jean-Eric Vergne és Bruno Senna kapta.

A rajtnál még minden békés mederben zajlott, gond nélkül eljött a mezőny. Buemi megtartotta a vezetést, a visszafordító első kanyarban azonban Heidfeld a külső íven meg tudta kerülni Alguersuarit, így átvéve tőle a második helyet. A német nem is várt sokat a FanBoost bevetésével, de nem tudott vele előzni, viszont szorosan a svájci mögött maradt.

Néhány helyezéssel hátrébb di Grassi kezdett akcióba. Az ötödik helyről rajtolva gyors egymásutánban megelőzte a két Virgint, Sam Birdöt és Alguersuarit is, majd egy szempillantás alatt megérkezett az élen álló páros mögé. Körökön át centikre autóztak egymástól, ám a brazil egy szép manőverrel túljutott Heidfelden is. A hatodik helyért pedig da Costa előzte meg egy merész mozdulattal az egyik kanyarban szélesen forduló Vergne-t.

Clipboard01

Féltávhoz közelítve elérkezett a bokszkiállások és az autócserék ideje, ami már önmagában is méretes felfordulást szokott okozni, ehhez azonban most még hozzájött Karun Chandhok balesete, ami eközben előhívta a biztonsági autót. A Mahindra indiai pilótája azt követően esett ki, hogy az egyik kerékvetőre ráhajtva egyszerűen eltört autójának első felfüggesztése - amely az eddigi versenyek alapján egy igencsak sérülékeny alkotóeleme az FE versenyautóknak.

Bár a törmelékeket hamar eltávolították, mégis hosszú körök teltek el, mire a biztonsági autó útjára engedte a mezőnyt, köszönhetően annak, hogy a kiállások melletti kavarodásban az élen állók nem mögötte sorakoztak fel, és időbe telt, mire rendeződtek a dolgok - többen a versenyzők közül is elvesztették a fonalat ekkor, Nelson Piquet például tévesen azt gondolta, hogy körhátrányba került.

Amikor végre újraindult a körözés, az élen Buemi, di Grassi, Heidfeld, da Costa és Bird volt a sorrend. A szoros csata tovább folytatódott, ám egy pillanat alatt a fejük tetejére álltak a dolgok. Az eddig a pontig tökéletes hétvégét futó Buemi egy apró hibát vétve nekikoccant a falnak, eltörve ezzel az e.dams felfüggesztését és azonnal kiütve magát a versenyből. Di Grassi vette át a helyét, ám még mielőtt tudatosulhatott volna bennünk az új állás, addigra már a brazil is a kiesők sorát erősítette: di Grassival ugyanaz történt, mint korábban Chandhokkal, ugyanabban a sikánban tört ki az Audi Sport ABT felfüggesztése, így egy szempillantás alatt az eddig minden futamon dobogóra álló éllovas is elvesztette a győzelem esélyét.

Hamarosan kiderült, hogy az így harmadik helyre került Bird bokszáthajtásos büntetést kapott, amiért piros lámpa mellett jött ki onnan az autócseréje után (a piros jelzésnek a biztonsági autó volt az oka, és az a tény, hogy a bokszutca négy kanyart kikerülve szeli keresztül a pályát).

EasyCapture6

Az élen álló Heidfeld biztonságos előnnyel rendelkezett da Costával szemben, és úgy tűnt, a pekingi utolsókörös csalódás és a győzelmeket látványosan elkerülő pályafutása után végre most összeállhatnak a dolgok a német számára. Már csak néhány kör volt hátra, amikor viszont Heidfeld is megkapta az értesítést, hogy hibázott a bokszkiállásakor, nevezetesen túllépte a megengedett sebességet. Ahogy az lenni szokott, ezért még egyszer át kellett hajtania a bokszutcán, ezzel pedig az utolsó körökben kénytelen volt átadni az első helyet da Costának.

A portugállal már semmi váratlan nem történt, így a 8. helyről rajtoló Amlin Aguri autó végül az élen haladt át a kockás zászló előtt, ezzel négy futam alatt a negyedik különböző pilóta és csapat győzelmét eredményezve.

Mögötte azonban az utolsó pillanatokig nem ért véget a zűrzavar, hiszen Alguersuari, Vergne, Prost, Piquet és Abt nagy csatát vívtak a dobogós helyekért. Közülük talán Vergne volt a legagresszívabb, de az oda-vissza előzésekből végül nem jött ki jól, ám mégsem ő járt a legrosszabbul, hanem Alguersuari, akit Abt torpedózott meg egy elméretezett manőverrel. A spanyol végül sérült autóval is bejött negyediknek, ám a dobogó második helye az opportunista Prosté, a harmadik pedig a döbbent Piquet-é lett, akit a csapata korábban félreinformált a pályán elfoglalt helyét illetően.

Nem csak ő, hanem egy másik brazil, Senna is látványtalanul tört előre a történések után, ő az 5. lett Vergne, Bird, Salvador Duran, Heidfeld és Oriol Servia előtt.

Az egyéni bajnokságot kiesése ellenére is di Grassi vezeti 10 ponttal Bird előtt, ám az üldözőboly jóval szorosabbá vált. A csapatok között viszont a Buemivel és Prosttal felálló e.dams áll az élen.

A következő futamra több mint két hónapot kell várni, március 14-én Miamiban folytatódik majd a küzdelem, ugyanazon a hétvégén, amelyen már az F1 is megkezdi a szezont.

 

A Buenos Aires ePrix végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő/Hátrány
1 Antonio Felix da Costa Aguri 48:52.100
2 Nicolas Prost e.dams 5.354
3 Nelsinho Piquet China 8.552
4 Jaime Alguersuari Virgin 11.148
5 Bruno Senna Mahindra 11.535
6 Jean-Eric Vergne Andretti 13.319
7 Sam Bird Virgin 13.617
8 Salvador Duran Aguri 14.724
9 Nick Heidfeld Venturi 15.464
10 Oriol Servia Dragon 19.334
11 Stephane Sarrazin Venturi 28.973
12 Ho-Pin Tung China 37.858
13 Marco Andretti Andretti 1 kör
14 Daniel Abt Abt 2 kör
15 Jerome D'Ambrosio Dragon 2 kör
- Jarno Trulli Trulli  
- Lucas di Grassi Abt  
- Sebastien Buemi e.dams  
- Michela Cerruti Trulli  
- Karun Chandhok Mahindra  

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: