„A Formula-E-nek egyáltalán nem áll szándékában a Formula-1 helyébe lépni. Nem hasonlítható össze az F1-gyel, Indycarral vagy Le Mans-nal, és ez teljesen távol áll a szándékából. A Formula-E egészen más” – mondta Chandhok a The Independentnek. Az indiai versenyző a Mahindra istálló tagja Bruno Sennával együtt, akivel már a királykategóriában is egy csapatot alkottak a HRT-nél. A Formula-E első, történelmi versenyét ötödik helyen fejezte be Pekingben.
A második forduló rohamosan közeledik, egy hét múlva tartják a malajziai Putrajayában. „Minden fontos gyártónak van valamifajta elektromos hibridje, amelyeket valamikor a jelen és 2018 között fognak bemutatni” – magyarázta Chandhok az új bajnokság lényegét. „A Formula E felgyorsítja ezen technológia fejlődését, az akkumulátorokat és motorokat, az egész hajtásláncot. A tiéd lehet a világ legnagyobb akkumulátora, de hatékonynak is kell lennie. Szóval a dolgok kombinációjáról szól. A cégek, mint a Mahindra, ezt a technológiai előrelépést keresik.”
A jelenlegi versenyautók messze állnak az ideálistól: Kínában hat percbe telt, amíg teljesítették felvezető körüket, a 120 kilométeres versenytávot csak autócserével lehetett kivitelezni, mert az akkumulátor nem bírta volna végig. A kocsi sofőrrel együtt 890 kilogramm, jóval nehezebb, mint egy F1-es, ám alig vetekszik az F3-asok teljesítményével.
„Élményt jelentenek bizonyos téren. De a hang hiánya először megijeszt, mert hirtelen elveszítesz egy érzéket, és csak a fenekedre támaszkodhatsz, hogy érezd, mit művel az autó. Nincsen külső telemetria, nincs technikai visszajelzés a verseny közben, így saját magadnak kell kiokoskodnod, mikor szerezz plusz erőt újratöltéssel, és neked kell a kijelzőn figyelned az adatokat, nehogy túllépd a 28 kilowattórás limitet. Nehéz dolog matekozni, miközben versenyzel is. Mentálisan megsemmisülsz a végére” – zárta az indiai pilóta.