Az F1 Academy történetének második szezonját megnyerő Abbi Pulling győzelméért a brit GB3-as szériában kap helyet 2025-re, s ha be szeretne jutni az F1-be, ezt követően még az F3 és az F2 is vár rá, mint ha nem is kötelező, de legalábbis jellemző köztes állomás – miközben jövő tavasszal már 22 esztendős, s ebben a korban a legtöbb F1-es pilóta már átesett a királykategóriás bemutatkozáson.
A Reutersnek nyilatkozva Pulling viszont rámutatott, hogy szerinte nem reális azt várni, hogy egy hölgyversenyző ilyen fiatalon az F1-be jusson: „Továbbra is célom, hogy bekerüljek az F1-be, de azt hiszem, hogy ha egy nő egyszer bejut, az nem egy Max Verstappen-féle 17 éves bemutatkozás lesz.”
„Egy 16 éves lány nem elég erős ahhoz, hogy F2-es autót vezessen. Ez a kemény igazság” – mondta Pulling, amivel alighanem arra is utalt, hogy az F1-esekkel ellentétben az F2-es autókban nincs szervokormány, mely problémára az elmúlt években többen rámutattak, például David Coulthard is.
„Egy érettebb, fejlettebb nő testalkata már sokkal inkább alkalmas arra, hogy elvezesse azt az autót, és megküzdjön az F1-be jutás lehetőségéért. Amikor, és nem ha, majd láthatunk egy nőt az F1-ben, akkor az idősebb lesz, talán a 20-as évei közepén jár majd” – fejtette ki a brit, aki szerint a kizárólag nőknek kiírt F1 Academy egyfajta „szükséges rossz” a jelen helyzetben:
„A fiúk 14 évesen kezdenek tesztelni mindenfelé az országban és Európában, aztán az olasz, a német és az emirátusokbeli F4-es versenyeken indulnak, ami önmagában is vagy egy millióba kerül, és ez 15- 16 éves korukban történik. Ezt csinálják két évig, aztán jön a FRECA vagy a GB3, vagy néha mindkettő. És mennek vagy 30-40 tesztnapot.”
„Ha megengedhetném magamnak, én is ezt tenném, és a srácok ellen versenyeztem volna, de sajnos az én helyzetemben ezt nem tehettem meg. Ezért volt olyan fontos az F1 Academy. Nem kellene, hogy szükség legyen rá, de szükség van rá. Ez a szomorú valóság. Remélem, hogy még nagyon sokáig megmarad, és továbbra is lehetőséget ad azoknak a lányoknak, akik az én helyzetemben vannak, és nélküle nem tudnának boldogulni.”
Pulling karrierje 2021-ben már félbeszakadt, mert a család nem tudta tovább finanszírozni az F4-es szereplését, s a W Series, majd az F1 Academy segített életben tartani álmait. „Nem élünk rosszul, de a motorsporthoz szükséges vagyontól nagyon messze vagyunk. Nincsenek tízezreink, százezreink, nemhogy millióink. E két bajnokság nélkül ma nem lennék itt. Ez biztos... szóval ezért örökké hálás leszek.”
A friss F1 Academy-bajnok mentora az az Alice Powell, aki a GP3-ban pontszerzésig jutott, s egy képtelen pletyka 2014 végén még az F1-es bemutatkozással is szóba hozott, ennek ellenére évekig vízvezetékszereléssel foglalkozott a családi bizniszben, miután elfogyott a pénz. Mint Pulling hangsúlyozta, Powell nem akarta hagyni, hogy ő is így járjon:
„Öt évig nem volt autója, mielőtt újra versenyezni tudott volna, ami nagyon sajnálatos. Mellettem állt, és nem akarta, hogy én is hasonló sorsra jussak. De ez most egy remek időszak a nők számára ebben a sportban, és amíg teljesítek, addig biztos vagyok benne, hogy a körülöttem lévő támogatási rendszer segítségével tovább tudok majd lépkedni a ranglétrán.”