DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 17. szerda
F1

Turbólyuk, jó kigyorsítás: ilyen lehet az új F1-es motor

A Mercedes vezére szerint elméletben gyorsabbak is lehetnének a jövő évi erőforrások az eddiginél, de az egyenesek végére elfogy a teljesítmény.

Augusztusban nagy port kavart Toto Wolff azon megjegyzése, hogy a 2026-os F1-es autók akár a 400 km/h-s sebességet is elérhetik – a Mercedes csapatvezetője most a Beyond the Grid podcastben árulta el, hogy miért dobta be ezt a köztudatba…

„Nos, úgy éreztem, hogy egy kicsit meg kell erősítenünk ennek a motornak a marketingjét, mert az emberek lebecsülték, pedig ez egy fantasztikus darab” – mondta az osztrák.

„Ha mindent összeadunk, akkor elérhetjük a 400 km/h-t, vagy akár meg is haladhatjuk, de nyilvánvalóan elfogy az energia a következő egyeneshez, és akkor nem leszünk elég gyorsak” – pontosította a fenti mondatát.

f1-mercedes



Hywel Thomas, a Mercedes HPP, vagyis a motorprojekt vezető igazgatója szerint ugyan valóban akár gyorsabbak is lehetnének a 2026-os, ötven százalékban elektromos energiával működő motorok az elődeiknél, de ez csak elméletben lesz így – mivel elfogy az energia az egyenesek végére.

„Úgy gondolom, hogy az egyenes eleji teljesítmény nagyon hasonló lesz a maihoz” – mondta. 

„Van egy turbófeltöltőnk, amelyen már nincs elektromos motor, így előfordulhat némi turbólyuk. Ezt a turbólyukat valószínűleg az elektromos motorral fogjuk ellensúlyozni.”

„Szóval szerintem az egyenesek eleji a teljesítmény elég látványos lesz ahhoz képest, amit ma láttunk. De tudjuk, hogy korábban kell majd visszavenni a sebességből az egyenesben, mert nincs elég elektromos energiánk ahhoz, hogy folyamatosan használjuk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: