DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 15. hétfő
F1

Jogos, de igazságtalan volt Piastri büntetése?

Piastri interlagosi büntetéséről beszélt Antonelli Las Vegasban, mely szerinte versenybaleset is lehetett volna, de a jelenlegi irányelvek nem adtak lehetőséget más döntésre – ezért is vizsgálják felül őket.

Kimi Antonelli Las Vegasban úgy értékelte a Sao Pauló-i újraindításnál történt ütközést, hogy bár a szituáció versenybalesetnek is tekinthető, a jelenlegi versenyzési irányelvek alapján Oscar Piastri büntetése jogos volt. A Mercedes versenyzője rámutatott: a stewardok következetesen alkalmazták a néhány hónapja nyilvánosságra hozott irányelveket, viszont azzal foglalkozni kell és fognak is, hogy szükség van-e ezek finomhangolására.

Az interlagosi futam elején egy rövid safety car-fázis után Oscar Piastri a külső íven haladó Charles Leclerc és a középen érkező Kimi Antonelli mellé próbált beférni, ám féktávon blokkolta a kerekeit, ütközött Antonelli Mercedesével, amely aztán Leclerc Ferrariját is letarolta. A monacói azonnal kiesett, Piastri pedig 10 másodperces időbüntetést kapott két büntetőpont kíséretében:

piastri-ant-lec-crash-int-2



Las Vegasban Antonelli így nyilatkozott az esetről a Formula.hu jelenlétében: „Ha a vezetési irányelveket nézzük, Oscar hibázott, és a szabályok alapján jogos volt a büntetés. Zandvoortban én kaptam büntetést ilyesmiért, bár nem volt a helyzet teljesen azonos, de a dinamika hasonló volt.”

„Féktávon Oscar valóban mellettem volt, de jóval korábban fékezett, mint én, így a légterelője a kerekem hátuljánál volt, ráadásul hárman voltunk egymás mellett, ami sosem könnyű” – mondta, majd így folytatta:

 „Minden nagyon gyorsan történt, helyet akartam hagyni Charles-nak, miközben Oscar ott volt belül. A féktávon aztán már nem láttam őt, mert olyan sokkal korábban fékezett. Megcsúszott, én kicsit zártam az ívet, és összeértünk. Nem volt szerencsés helyzet.”

piastri-ant-lec-crash-int-1

A Mercedes pilótája ugyanakkor hangsúlyozta: máshogy is lehetne értékelni az esetet. „A jelenlegi irányelvek alapján a büntetés korrekt. De talán versenybaleset is lehetett volna, mert nagyon trükkös volt a szituáció. A szabályok azonban most ilyenek.”

Antonelli szerint éppen ezért fontos, hogy a csapatok és a versenyirányítás még az idei szezonban megvitassa, hogyan lehetne egyértelműbbé vagy igazságosabbá tenni az irányelveket: „Katarban beszélni fogunk róla, hogy a jövőre nézve hogyan lehetne javítani rajtuk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: