A 2026-os F1-es idény végén távozik posztjáról Eric Blandin, az Aston Martin aerodinamikai igazgatója egy nagyobb műszaki átszervezés részeként – számolt be róla értesülései alapján a The Race és a RacingNews365.

Blandin 2022-ben még Dan Fallows technikai igazgató helyetteseként csatlakozott a silverstone-i istállóhoz, miután előzőleg a Ferrarinál és a Mercedesnél is vezető aerodinamikai tisztségeket töltött be. Aztán amikor előző télen átszervezések zajlottak az Astonnál, új pozíciót kapott a szakember aerodinamikai igazgatóként.
Szintén idén szerezték meg amúgy Gioacchino 'Jack' Vinót vezető aerodinamikusnak, illetve Giles Woodot szimulációs és járműmodellezési igazgatónak – utóbbi szakember a Red Bullnál együtt dolgozott Newey-val, aki az ő szakterületét nevezte meg az Aston egyik gyenge pontjának.

Az idézett szaklapok azonban úgy tudják, hogy a nagy 2026-os szabályváltozások előtt további átalakításokra fog sor kerülni a márciusban munkába állt Adrian Newey, aki gyakorlatilag a teljes műszaki stábot irányítja, valamint a nemrég kinevezett technológiai igazgató, Enrico Cardile visszajelzései alapján.
Ennek részeként nagyjából hét vezető beosztású szakember hagyhatja el a jelenlegi posztját az Aston Martin F1-es alakulatánál: közéjük tartozik Blandin és a korábbi főtervező, Akio Haga is. Az egyelőre nem világos, hogy a szóban forgó szakemberek más pozícióba kerülhetnek a szélesebb Aston Martin csoporton belül vagy teljesen máshol folytatódhat a karrierjük.
A The Race az Aston Martint is megkereste az ügyben: „Nem kommentálunk belső személyzeti ügyeket, és nincs semmi bejelentenivalónk” – érkezett a rövid reakció a Lawrence Stroll tulajdonos és Andy Cowell vezérigazgató-csapatfőnök által irányított gárda részéről.