A McLaren, majd a Red Bull-család számára erőforrásokat készítő Honda 2026-tól az Aston Martin csapatának beszállítója lesz a Formula-1-ben, az istálló pedig – Adrian Newey-val erősítve – próbálja kihozni a legtöbbet a szabályváltozások adta lehetőségből.
Cardile a Beyond the Grid podcastban elmondta, hogy a Honda előnyös helyzetben van, mert csak az Aston Martinnak szállít motorokat. „Fejlesztés közben csak a mi igényeinket kell figyelembe venniük, így nincs szükség kompromisszumokra más csapatokkal. Ráadásul mivel csak egy csapatnak készítenek erőforrást, kisebb a mennyiség, és ez lehetővé teszi, hogy bátrabban fejlesszenek.”

Cardile, aki a Ferraritól érkezett az Aston Martinhoz, szorosan dolgozik együtt Newey-val a karosszéria fejlesztésén. Bár nem lát bele teljesen a Honda munkájába, elismeri a japánok elkötelezettségét és proaktív hozzáállását. „Amióta csatlakoztam, elsősorban a karosszériára koncentrálok, de úgy látom, lenyűgöző az elkötelezettségük és az agresszív megközelítésük. Nyitottak az együttműködésre, és készségesen teljesítik a karosszériával kapcsolatos kéréseinket.”
Az új szabályrendszert korábban Newey „ijesztőnek” találta, és a kezdeti vizsgálatok alapján Cardile is úgy érezte, szűk a mozgástér az innovációra. „Ugyanezt éreztem 2021-ben, amikor új szabályok jöttek. Eleinte korlátozottnak tűntek, de amikor elkezdesz dolgozni rajtuk, rájössz, hogy van lehetőség a kreativitásra és új megoldások kipróbálására” – mondta.
„Most is hasonló a helyzet: bár elsőre szűknek tűnnek a szabályok, valójában van elegendő mozgástér a fejlesztéshez, így az AMR26 tervezésében is ki tudjuk aknázni a lehetőségeket” – tette hozzá.