DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 19. péntek
F1

Russell: Minden évben eljátssza valaki, büntetni kellene a levágást

A Mercedes britje szerint a fű helyére sóderágyat kellene tenni, így meg lehetne előzni a bevetődéseket a mexikói aszfaltcsík első kanyarjaiban – vagy legalább büntetni kellene a merész manővereket.

Hatodikként zárta a Mexikóvárosi Nagydíjat George Russell – a brit versenyző már az első körtől kezdve kendőzetlenül hangot adott a nemtetszésének Max Verstappen első körös bevetődése miatt, ami állítása szerint három pozíciójába került. A Mercedes taktikájával sem volt teljesen elégedett: Russell szerint nem a csapattársa, Kimi Antonelli ellen kellene versenyeztetniük, hanem össze kellene fogniuk a Ferrari és a Red Bull ellen a konstruktőri pontversenyben.

A Formula.hu helyszíni jelenlétében így értékelte az első körben történt kavalkádot a brit: „Nem értem, hogy néhányan miért tehetik meg, hogy levágnak egy kanyart – elmérték, túl későn fékeztek, elrontották. Ennek ellenére folytathatják a versenyt, anélkül, hogy büntetést kapnának. Nagyon zavart a futam elején, hogy Max a négyes kanyarban elhagyta a pályát, visszajött, én pedig emiatt vesztettem három pozíciót. Büntetni kellett volna.”



„Persze, a pálya teszi lehetővé ezeket a levágásokat – ha sóderágy lenne a fű helyén, nem lenne ez a probléma” – osztotta meg Russell, hogyan orvosolná a több éve fennálló problémát. „Azonban szinte minden évben eljátssza valaki: Carlos tavaly, Charles az előtte levő évben, Lewis pedig tíz évvel ezelőtt. Mindenki fűnyíróként végig tud ott menni, anélkül, hogy bármit is vesztene. Ezen sürgősen változtatni kell.”

Előnytelen taktika

Azt a kérését a csapatrádión, hogy cseréljenek helyet Antonellivel Bearman levadászása közben, miután egy DRS-vonatba érkezett a kerékcseréjét követően, így indokolta Russell: „Csapatként dolgozunk együtt, versenyben vagyunk a konstruktőri második helyezésért. Kimi próbálta megelőzni Bearmant, azonban én is a DRS-vonatba kerültem, és nem akartam, hogy idejekorán lenyírjam emiatt az abroncsokat. Akkor úgy éreztem, meg tudtam volna támadni Bearmant – ha tovább vonatozok, fölösleges lett volna a helycsere, mert nekem sem lett volna elég gumim a támadáshoz.”

A verseny felénél kialakult vonatozás alatt hallott ingerült rádiózások Russell és a versenymérnöke között a fékek és az abroncsok hőmérsékletének kordában tartásáról szóltak. Marcus Dudley, Russell versenymérnöke többször is figyelmeztette pilótáját a túlmelegedésről – ám Russell a rádióüzenetei alapján nem tudott lassítani, hiszen Piastri közvetlenül mögötte autózott. Arról, hogy mi okozta a kifejezetten ingerült hangnemet, így nyilatkozott Russell:

„Marcus csak átad egy üzenetet nekem, nem ő hozza azokat a döntéseket. Le kell ülnünk ezt a csapattal megbeszélni, hiszen nem harcolok Kimi ellen bajnoki pontokban – hanem a Red Bull és a Ferrari ellen állunk harcban a konstruktőri második helyezésért. Ma a hatodik és a hetedik helyen zártunk, ami sokkal előrébb is lehetett volna.”

A Piastri ellen vívott csatát pedig így értékelte: „Egyértelműen gyorsabb volt nálunk, nem volt elég tempóm ahhoz, hogy harcoljak vele. Azonban ez a szezon erről szól: ha az első kanyarból a harmadik helyen jöttem volna ki, ott is végeztem volna… Most néztem vissza a főbb mozzanatokat, például Leclerc sem erőltette meg magát, hogy a pályán tartsa az autóját az első kanyarban, Verstappen pedig mindenkit kockáztatva bevetődött és maradhatott a helyén.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: