DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 19. péntek
F1

A McLaren saját ligában, a Red Bull talán fogható Leclerc szerint

Eközben Lewis Hamilton kiemelte, hogy „nem katasztrofális” a Ferrari helyzete Mexikóvárosban, a hétszeres bajnok meglepődött a viszonylag kis különbségen.

Charles Leclerc leggyorsabb volt a fiatal versenyzők tömkelegével zajló első szabadedzésen Mexikóvárosban, a második tréningen pedig Max Verstappen mögött a második legjobb köridőt teljesítette, másfél tizedmásodperc hátránnyal. Pozitívan indult a Ferrari hétvégéje, de a monacói kiemelte, a Red Bull egy körön, a McLaren pedig versenytempóban nyilvánvalóan előttük jár.

„Pozitív nap volt, de továbbra is egy lépéssel a Red Bull mögött járunk, különösen alacsony üzemanyagszinten, valamint a McLaren mögött, különösen magas üzemanyagszinten” – mondta el az FP2 után a helyszíni tudósítóknak Leclerc.

A Le Mans-nyertes Antonio Fuoco először kapott FP1-es lehetőséget a Ferraritól


„Nem ért minket meglepetés, tudtuk, hogy ez a két csapat lesz a legerősebb itt. De néhány erős kört összeraktunk, komfortosan éreztem magam az autóban, és innen kell építkeznünk szombatra. Remélhetőleg még erősebb teljesítményt tudunk nyújtani” – fejtegette Leclerc, bár előrelépés esetén is csak a Red Bullt érzi foghatónak.

„Magas üzemanyagszinttel talán kissé jobbak voltunk a Red Bullnál, de a McLaren saját ligájában volt, sokkal előttünk. Remélem, hogy talán könnyű autójuk volt, de nem vagyok biztos benne, és nagyon erősnek tűntek” – vélekedett úgy Leclerc, hogy a McLaren favorit a hétvégén, annak ellenére, hogy a wokingiak két versenyzője azt kommunikálta, van hova javulniuk.

A csapatok nap végi sajtóanyagai nem feltétlenül számítanak a legmérvadóbb értékelésnek, de figyelemreméltó, hogy Leclerc a Ferrari oldalán közzétett megszólalásában is arról beszélt, nem reális, hogy a riválisok előtt végeznek szombaton:

„Ellenfeleink erősek, ezért egyelőre nem reális azt gondolni, hogy holnap előttük lehetünk. De építeni fogunk mai munkánkra, és azért hajtunk, hogy javuljunk, ezzel pedig az időmérő előtt faragjunk le a különbségből” – idézi a Ferrari.com Leclerc-t.

Hamilton: Rossz érzet, kis különbség

Lewis Hamilton ellentmondást tapasztalt, mikor a második szabadedzésen először ült az SF-25-be – az első tréningen Antonio Fuoco vezette autóját a fiatalok egyikeként –, míg a hétszeres bajnok a tapadással küszködött, a három tizedmásodperces lemaradás az ötödik helyen kisebb volt, mint amire számított.

„Meglepett, hogy viszonylag mennyire közel vagyunk, tekintve, mennyire nem volt remek az érzet. Itt a tapadás mindig alacsony a magasság miatt, a leszorítóerő mindenkinél egészen magas, de Monzánál is kevesebbnek tűnik, ezért csak csúszkálunk, hogy találjunk tapadást, ami nincsen” – nyilatkozta Mexikóvárosban Hamilton.

„Nem volt katasztrofális, de az autó sokat csúszkált, az egyensúly nagyon nyitott még, sok munka vár ránk. Benne van a veszély, de nem hiszem, hogy rosszabb lesz az autó, meg is lepődnék rajta, ha az lenne, mivel nem fogunk buta döntéseket hozni. Nem akarok mindent törölni, mert a hosszú etap nem volt katasztrófa, de a gumiktól többre van szükség, és tudom, hogy ennél több tempó van az autóban” – beszélt Hamilton a Ferrari mexikói potenciáljáról.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: