A verseny utolsó szakaszában a csapat arra kérte Colapintót, hogy tartsa a pozícióját a 18. helyen, és ne támadja meg csapattársát, Pierre Gaslyt. A francia pilóta a verseny közepén korán cserélt gumit, hogy kivédje az alávágást, ezért a végére jelentősen elhasználódtak az abroncsai. Colapinto viszont hosszabb első etapot teljesített, így frissebb gumikon utolérte Gaslyt.
A csapat egyértelmű utasítást adott: maradjon mögötte, mivel mindkét autónál üzemanyag-takarékosságot kellett alkalmazni, és nem lehetett pontosan kiszámítani, hány kört tesznek még meg a versenyben a lehetséges lekörözés miatt. Ennek ellenére Colapinto a célegyenes végén, az 1-es kanyarban megelőzte Gaslyt, ami nem maradt következmények nélkül.
Steve Nielsen, az Alpine csapatfőnöke így kommentálta a történteket: „A csapat részéről sok mindent át kell néznünk ezen a hétvégén. Bár még messze vagyunk attól, hogy pontszerzésről beszélhessünk, a teljes hétvégét tekintve volt némi előrelépés. A mai verseny során taktikailag alkalmazkodnunk kellett a pályán történtekhez, mivel a kemény gumi nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Pierre-nél egy korai kiállással próbáltunk védekezni, de sajnos a kerékcsere is lassú volt. Franco viszont hosszabban maradt kint a pályán, így a végére előnybe került."

„A csapat utasítása világos volt: tartani kellett a pozíciót, figyelembe véve az üzemanyag-menedzsmentet és a hátralévő körök bizonytalanságát. Az utasításainkat minden esetben véglegesnek kell tekinteni, és csalódottak vagyunk, hogy ez most nem történt meg. A történteket házon belül fogjuk rendezni.”
Colapinto: „Tanulni fogunk az esetből”
Colapinto jelenleg az F1-es jövőjéért harcol. Jack Doohant váltotta az idény hatodik futamától, de eddig nem sikerült pontot szereznie, és a pletykák szerint Paul Aron fenyegeti az ülését a 2026-os szezonra.
A futam után a fiatal argentin pilóta így értékelt: „Nehéz nap és nehéz hétvége volt a csapat számára. Én személy szerint sokat küszködtem az autóval, és egyelőre nem tudtam kényelmesen vezetni. Minden egyes edzésen próbálunk tanulni, és célunk, hogy versenyről versenyre erősebbek legyünk. Mexikóban újabb lehetőségünk lesz javítani. A végén kicsit frissebb gumikon voltam, mint Pierre, és láttam, hogy [Gabriel] Bortoleto közeledik mögöttünk. Meg akartam akadályozni, hogy mindkettőnket megelőzze, ezért döntöttem a támadás mellett. Ez egy olyan szituáció volt, amit csapaton belül meg fogunk beszélni, és tanulni fogunk belőle.”