Andrew Shovlin, a Mercedes helyszíni mérnökigazgatója elmagyarázta, miért sikerült a csapatnak végül legyőznie a szingapúri hőség és páratartalom iránti ellenérzéseit, amely régóta komoly akadályt jelentett a csapat számára.
Még a futamgyőztes George Russell és a csapatfőnök Toto Wolff is értetlenül állt az esemény előtt, hogy miért kezdett hirtelen jól teljesíteni az autó Szingapúrban – 2018 óta ez volt a legjobb hétvégéjük ezen a pályán, méghozzá teljesen váratlanul.
Shovlin azonban egyszerűen kijelentette, hogy az eredmény a csapat „hátsó gumiabroncsok kezelésével kapcsolatos kemény munkájának” köszönhető, különösen azokon a pályákon, ahol azok nagyon megterhelő körülmények között működnek.

„Szingapúrban nagyon meleg a levegő. Emellett rendkívül nagy a tapadás. Tavaly nagyon megküzdöttünk a versenyen, de jó látni, hogy a gyárban az autó fejlesztése során végzett munka meghozta gyümölcsét” – magyarázta.
Remélhetőleg egy trendet látunk, amelynek eredményeként vagy napsütéses, nagyon meleg időben, vagy olyan pályákon, ahol nagy a tapadás, versenyképessé válunk.”
Russell és Antonelli számára az autó új első szárnya is segítséget jelentett, bár Shovlin kijelentette, hogy ez csak „egy kis módosítás volt, amely segített nekünk a megfelelő egyensúlyt megtalálni”.
Mindazonáltal mindkét pilóta számára kényelmesebb érzést biztosított a W16-os, ami várhatóan a hátralévő hat futamon is így lesz.
„Arra törekedtünk, hogy javítsuk az autó kezelhetőségét, hogy a pilótáknak ne kelljen a gázpedált használniuk a kanyarok kijáratánál, hogy tovább tudják fordítani az autót” – mondta Shovlin.
„Most már sokkal jobban fordul, ami mindenképpen segít. Emellett megpróbáltuk a gumiabroncsokat elszigetelni a fékdob hőjétől, és valamilyen hűtést biztosítani körülöttük. Ez is olyan feladat volt, amin folyamatosan dolgoztunk, ahogyan az összes csapat. Remélhetőleg hasznos eredményeket értünk el ezen a területen.”