Bár a 2025-ös Formula–1-es szezon előtt jelentős átrendeződés történt a mezőnyben – mindössze a McLaren és az Aston Martin tartotta meg változatlanul a pilótapárosát –, a szakértők szerint a következő nagy pilótapiaci átrendeződés csak 2027-ben várható. Legalábbis erről beszélt Charles Leclerc menedzsere, Nicolas Todt a The Straits Times hasábjain.
Todt szerint a 2026-ban érkező új technikai szabályrendszer alapjaiban fogja átrendezni az erősorrendet, a versenyzők pedig kivárnak, mielőtt hosszú távra elköteleznék magukat. „Sokan figyelik majd, melyik csapat reagál a legjobban az új szabályokra, és ennek fényében döntenek arról, hogy maradnak vagy váltanak – attól függően, hol látnak nagyobb esélyt a sikerre” – nyilatkozta a francia menedzser, aki egy „nagyon forró” pilótapiacra számít 2027-re.

Leclerc, aki 2019 óta a Ferrari pilótája, hosszú távú szerződéssel rendelkezik a maranellóiakkal. Bár az elmúlt években többször is megcsillant előtte a siker lehetősége, komoly bajnoki esélye még nem volt. Todt szerint Leclerc továbbra is a mezőny egyik legtehetségesebb versenyzője, Max Verstappen mellett, de hangsúlyozta: „Charles már nem újonc – rengeteg tapasztalata van a Ferrarinál, de még mindig várjuk azt az autót, amellyel valóban harcolhat a világbajnoki címért.”
A menedzser abban bízik, hogy az új szabályrendszerrel érkező Ferrari végre képes lesz győzelemre esélyes technikát biztosítani Leclerc számára. „Jó autónk van, de még nem elég jó ahhoz, hogy bajnokságot nyerjünk. Reméljük, ez változni fog, és a következő évben már valódi esélyünk lesz.”