Utánajártunk: Miért nem írt még alá Russell?
A fél világ arra vár, hogy George Russell szerződést hosszabbítson a Mercedesszel, a megállapodás azonban még mindig nem született meg. Utánajártunk, hogy mi állhat a háttérben.
Mészáros Sándor háttércikke a furcsa helyzetről itt olvasható!
Mit tudtunk meg az F1-es Szingapúri Nagydíjon?
Öt dolog, amit érdemes rögzíteni a hétvégi F1-es nagydíjat követően: McLaren, Russell, Red Bull/Verstappen, Ferrari és Colapinto a célkeresztben.
Gobodics Tamás véleménycikke itt olvasható!
Pitwall: Végre jön az igazi harc?
Bajnok a McLaren, de az ünneplést újabb papaja-konfliktus árnyékolta be, miközben Russell nyert, de nincs szerződése, vándorolnak a fiatalok és a szakemberek az F1-ben – erről és sok másról szól az új Pitwall.
Bebiztosította zsinórban második, összesen 10. F1-es konstruktőri világbajnoki címét a McLaren, mégsem volt felhőtlen az öröm Wokingban, ugyanis az ünneplésre árnyékot vetett az Oscar Piastri és Lando Norris közötti koccanás, ami után egyre több kérdőjel fogalmazódott meg a „nem létező” (?) papaja-szabályokkal kapcsolatban.
George Russell szenzációs győzelmet aratott Szingapúrban, új szerződése viszont továbbra sincs, szó esett erről is a műsorban, akárcsak Christian Horner nagy telefonálgatásáról, a Red Bullhoz tartó McLaren-juniorról, az Alpine versenyzőiről, az Audi és a Cadillac új igazolásairól – ahogy a hétvége nem F1-es eseményeiről is.
Norris: Ha valaki ezért hibáztat, az nem való az F1-be
Nem érzi úgy a brit, hogy bármi rosszat csinált volna a Piastri elleni start utáni harc során Szingapúrban: eleve először Verstappen autójával koccant össze.
„Volt egy nagy rés Oscar mellett belül. Szoros volt, nagyon csúszós volt az aszfalt, mert helyenként még nedves volt és száradt fel épp. Azt hiszem, épp hozzáértem Max autójának hátuljához, és emiatt kellett kicsit korrigálnom, és ennyi. Úgyhogy igen, jól alakult azzal, hogy nyertem két pozíciót. Ha ott nem kapom el őket, valószínűleg már nem sikerült volna, mivel mint láttuk, túl nehéz volt előzni. Szóval az ottani agresszivitásom és az előrelátó gondolkodás kifizetődött.”
„A mezőnyből bárki pontosan ugyanazt csinálta volna, mint én. Szóval ha valaki azért hibáztat, mert betettem az autómat egy nagy résbe, akkor… igen, akkor annak nem kellene a Formula-1-ben lennie. Nem gondolom, hogy bármi rosszat tettem volna. Nyilván kicsit rosszul mértem fel, mennyire közel voltam Maxhoz, de ilyen a versenyzés. Ezen kívül nem történt semmi, és biztos vagyok benne, hogy amúgy is Oscar elé kerülök, mert én voltam belül, ő pedig a pálya külső piszkosabb oldalára került volna. Szóval nyilván vissza kell néznem, hogy lássam, csinálhattam-e volna bármit jobban. Az utolsó, amit szeretném, az összeérés a csapattársammal – főleg mert aztán kapom ezeket a kérdéseket tőletek…”
„És egyébként is, én nem engedhetek meg magamnak semmi ilyesmit vele szemben” – mutatott rá Norris arra, hogy a ponthátránya miatt ő kerülne nehezebb helyzetbe egy kieséssel.
Piastri nem tart attól, hogy Norrist preferálja a McLaren
A szingapúri incidens ellenére is úgy érzi az F1-es éllovas, hogy a wokingi alakulat egyenlő bánásmódban részesíti a két bajnokaspiráns pilótáját.
A vb-éllovas úgy érzi, nem sérült a wokingiak azon elve, hogy egyenlő bánásmódban részesítik két bajnokaspiráns versenyzőjüket: „Szerintem végső soron igen” – felelte az arra irányuló kérdésre, hogy szerinte a szingapúri esetben is megmaradt-e a hozzáállás. „Nyilván volt néhány nehéz helyzet az egész csapat számára, és szerintem beszéltünk is pár dologról.”
„Lehetett-e volna jobban csinálni dolgokat bizonyos pontokon? Igen, de végső soron ez egy tanulási folyamat az egész csapat számára, és nagyon-nagyon elégedett vagyok azzal, hogy a szándék mindig jó. Úgyhogy abszolút semmi aggályom nincs ennek kapcsán. Igen, volt néhány kemény helyzet, ez is egy újabb.”
Piastrit emellett arról is kérdezték, hogy nem tart-e attól, hogy ezek a jó szándékok csorbulni fognak a vb-harc éleződésével, vagy attól, hogy esetleg Norrist részesíti preferált bánásmódban a McLaren, de mindkét kérdésre egyetlen szóban válaszolt: „Nem” – jelentette ki a pilóta, akinek ugyanez volt a reakciója arra is, hogy a Szingapúrban történtek után változtat-e azon, ahogy Norris ellen versenyez.
„Nem zárkózunk eléggé” – Verstappen a vb-esélyről
Győzni és dominálni kellene ahhoz, hogy legyen még esélyük a világbajnoki címre, márpedig az F1-es Szingapúri Nagydíjon nem ez történt – vélekedett Max Verstappen a vasárnapi második helyét követően.
„Ahhoz nyerned kell, dominálnod kell. Mi nem ezt tesszük, vagy legalábbis nem ezt tettük ezen a hétvégén. Úgyhogy nem zárkózunk eléggé. Ehhez nyerni kellett volna ma, és ez nem sikerült. Ez van.”
„A 35 pont is eléggé sok már” – reflektált a konstruktőri ezüstérem elérhetőségére vonatkozó kérdésre a címvédő a dobogósnak tartott sajtótájékoztatón. „Ideális esetben ma nyernem kellett volna” – jegyezte meg Verstappen, aki szerint egyébként ez lehetséges lett volna, ha a start után az élre áll.
A Mercedes sem érti, honnan jött a szingapúri forma
Mondjátok meg ti!” – reflektált Toto Wolff arra az újságírói kérdésre, hogy szerinte minek volt köszönhető a George Russell győzelmét eredményező tempó.

„Ezek az autók igazi meglepetésdobozok. Ha megkérdeznétek a McLarent, miért nem mentek annyira jól az utóbbi három futamon, valószínűleg ők is nehezen tudnának válaszolni. És ugyanígy Max feltámadása, akinél ma megint hiányzott a teljesítmény, ahogy a Ferrari is ingadozik siker és kudarc között.”
„Nem mindig egyezik az, amit a virtuális világban, a szimulátorban látunk azzal, ami a pályán történik. De itt az elejétől fogva szinkorban volt gumi, versenyző és autó, és nem lehetett legyőzni őket.”
Mindkét Ferrarit fékgondok sújtották a szingapúri F1-es futamon
Mindkét Ferrarinál fékproblémák jelentkeztek a vasárnapi Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon: Lewis Hamiltonnál jelentkezett ez látványosabban, hiszen pozíciót is bukott a végén miatta egy büntetés révén, de Charles Leclerc-ről is kiderült, hogy menedzselnie kellett a helyzetet a futamon.
„Azt hiszem, az utolsó körökben nagyjából 15 másodpercet veszítettünk az élmenőkhöz képest. De ez nem teljesen tükrözi a valóságot. Az egész versenyen menedzselnem kellett a fékeket, és ez messze volt ideálistól” – fogalmazott a monacói, aki arra utalt, hogy a szingapúri körülmények játszhattak közre, amelyek valamiért a Ferrarit jobban sújtották.
A Ferrari F1-es vezére a leintést követően elárulta, hogy Hamiltonnál már a futam korai fázisában jelentkeztek a fékgondok: „Nehéz lesz a pozitívumokkal kezdeni…” – értékelt Vasseur. „Igen, nem az első, hanem a második-harmadik körtől sújtott minket a probléma.”
„És végig el kellett vennünk a gázt a futamon, de így sem egyszerű vezetni, hiszen minden körben alkalmazkodnod kell a fékponttal. Egyértelmű, hogy amikor néhány körig nyomhattuk Lewisszal, szerintem rendben volt a tempó. De nem teljesítheted a verseny 95 százalékát hátránnyal.”
Hadjar: Ha Alonso ezt nem élvezte, akkor elég zsémbes
Fernando Alonsónak előbb a harmadik körben kellett elmenni Hadjar mellett a hajtűkanyarban a nyolcadik helyért, majd a 37. körben ismét meg kellett előznie őt, miután időt vesztett a kiállásnál, a Racing Bulls autójában viszont motorprobléma merült fel. Alonso bosszús volt, mert a fiatal francia mögé ragadt két körön át, s ezzel mintegy öt másodpercet veszített.
„Nem toltam le őt a pályáról, minden tiszta volt” – reagált Hadjar a kritikákra a leintés után. „Ha neki ez a csata nem tetszett, akkor tényleg elég zsémbes, és ezzel nem tudok mit kezdeni.”