DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 18. csütörtök
F1

Verstappen nyert, Piastri kiesett Bakuban

Még a monzai sikerénél is magabiztosabb győzelmet aratott Max Verstappen az Azerbajdzsáni Nagydíjon, ahol a vb-éllovas Piastri már az első körben kiesett. Norris csak a 7., Sainz a dobogón.

A szombati időmérő edzés igencsak kaotikusan alakult: hat piros zászlót hozott, Carlos Sainz karnyújtásnyira volt a pole-tól, miközben hibázott Hamilton, Leclerc, Piastri és Norris is az élmenők közül. A szél a versenyre sem hagyott alább, így nagy izgalmakra volt kilátás az előttünk álló 51 körre, különösen, ha rápillantottunk a rajtrácsra.

Max Verstappen indulhatott az élről – kemény keverékeken, mellőle a williamses Carlos Sainz, majd a második sorból Lawson és Antonelli rajtolhatott – mind a közepeseken. Norris csak a hetedik, Piastri pedig csak a kilencedik helyet szerezte meg szombaton, de a Ferrarik is csak a 10-12. helyről indultak.

A rajtnál Verstappen megtartotta a vezetést, viszont Oscar Piastri azonnal visszaesett: kiugrott a rajtnál, majd visszafulladt az autó, így az utolsó helyek egyikén találta magát, ezt követően pedig az első kanyarok után a falban állt meg az ausztrál, ezzel a vb-éllovas kiesett az Azerbajdzsáni Nagydíjról. Az ausztrál, akárcsak tegnap, ma is egyszerűen elfékezte magát, és a Tecpro fal fogta meg őt. Piastri vissza sem ment a garázsba, egy telefonon nézte tovább a futamot onnan, ahol kiesett.

 

A biztonsági autó kiállása után Norrist megelőzte Leclerc, aki ezzel már a kilencedik helyre esett vissza, miközben Alonso kapott egy öt másodperces büntetést, amiért a rajtnál bemozdult. Néhány körrel később Leclerc, Norris és Hamilton és áthámozta magát Hadjaron, egy kicsivel előrébb pedig Russell – hosszú körök után – átvette Tsunodától az ötödik pozíciót.

A 17. körben Albon próbálta meg megelőzni Colapintót, azonban a williamses kiforgatta az argentint, aki azonban tovább tudott menni. Az esetért később Albon tíz másodperces büntetést kapott. Eközben Verstappen előnye már majd’ öt másodpercre rúgott, Antonelli pedig a 19. körben elindította a lavinát: friss kemény keverékeket kapott a Mercedes negyedik helyen haladó versenyzője.

Egy körrel később a Norris előtt haladó Leclerc is friss abroncsokra váltott, majd az addig harmadik helyen autózó Lawson is megkapta a kemény keverékeket, és sikerült is visszajönnie Antonelli elé, hiába futotta meg a verseny addigi leggyorsabb körét az olasz. A kör végén azonban a DRS segítségével simán kikerülte az új-zélandit Antonelli, ezzel fellépve a dobogós pozíciókba.

Féltávnál Verstappen előnyár már kilenc másodperc volt a mögötte közepeseken érkező Sainzcal szemben, az utánuk érkező Russell, Tsunoda, Norris, Hamilton és Hadjar sem volt még kint kerekeket cserélni – ahogyan ők sem.

Sainz aztán a 28. körben megkapta a kemény keverékeket, 9 körrel később pedig már a keményeken rajtoló Hamilton is új Pirellikre váltott, Norris azonban még mindig nyúzta az ekkor már 37 körös közepeseket. Egy körrel később a mclarenes is jött a bokszba, ahol azonban hibázott a csapat, így simán elment mellette Lawson és Leclerc párosa. Ekkor már csak Verstappen, Tsunoda és Russell körözött azokon a gumikon, amiken rajtoltak.



Tsunoda a következő körben jött is, ám miután visszatért a pályára, az üzemmeleg abroncsain Lawson elment a japán mellett, egy körrel később pedig kihozták Russellt is, aki Carlos Sainz elé ért vissza, ezzel a brité lett a második hely. Max Verstappen bírta a legtovább a kemény keverékeken, ő a 40. körben kapta meg a közepes gumikat.

Norris az utolsó tíz körre fordulva megelőzte Leclerc-t, majd Tsunoda után eredt, de ezzel még mindig csak a 7. volt a McLaren versenyzője, aki nem igazán tudta a verseny ezen pontjáig kihasználni csapattársa nullázását. A két Ferrari eközben helyet cserélt a 8-9. helyen, hogy a puhább keverékeken a hétszeres világbajnok megpróbálja utolérni a Lawson, Tsunoda, Norris triót. Az új-zélandi és a japán versenyző nagy csatát vívtak az 5. helyért, mögöttük pedig Norris várt a kínálkozó lehetőségre, de eközben persze nem szeretett volna meggondolatlan manőverbe bocsátkozni a vb-címre vágyó brit.

Az utolsó három körre Hamilton meg is érkezett a fentebb említett hármasra, azonban helycsere már nem történt a verseny végéig, amelyet Max Verstappen elképesztő magabiztossággal nyert meg, Russell egy nagyszerű stratégiával feljött a második helyre, Sainz pedig szépen, csendben bekormányozta a Williamst a dobogó harmadik fokára. Norrist a 7. pozícióban intette le a kockás zászló, amivel pont egy futamgyőzelemnyire, vagyis 25 pontra közelítette meg Piastrit, győzelmével pedig 69 pontra zárkózott Max Verstappen.

Az Azerbajdzsáni Nagydíj végeredménye:

 Hely   Pilóta   Autó , motor   Hátrány/kiesés oka 
1 Max Verstappen Red Bull/Honda RBPT  
2 George Russell Mercedes 14,609
3 Carlos Sainz Williams/Mercedes 19,199
4 Kimi Antonelli Mercedes 21,76
5 Liam Lawson Racing Bulls/Honda RBPT 33,29
6 Yuki Tsunoda Red Bull/Honda RBPT 33,808
7 Lando Norris McLaren/Mercedes 34,227
8 Lewis Hamilton Ferrari 36,31
9 Charles Leclerc Ferrari 36,774
10 Isack Hadjar Racing Bulls/Honda RBPT 38,982
11 G.Bortoleto Sauber/Ferrari  
12 Oliver Bearman Haas/Ferrari  
13 Alexander Albon Williams/Mercedes  
14 Esteban Ocon Haas/Ferrari  
15 Fernando Alonso Aston Martin/Mercedes  
16 Nico Hülkenberg Sauber/Ferrari  
17 Lance Stroll Aston Martin/Mercedes  
18 Pierre Gasly Alpine/Renault 1 kör
19 Franco Colapinto Alpine/Renault 1 kör
 
Kiesett Oscar Piastri McLaren/Mercedes baleset
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: