Sokak számára bizonyára úgy tűnhet, hogy a McLaren brit versenyzője komoly lehetőséget szalasztott el a bakui időmérőn, miután a világbajnoki pontversenyt vezető csapattársa falhoz csapta autóját, de a legvégén Norris is hibázott, így csak két pozícióval indulhat Piastri elől. A brit azonban a Sky Sports ezt firtató kérdésére, csak annyit mondott: „Nem” - vagyis nem érzi úgy, hogy nagy lehetőséget szalasztott volna el.
Norris szerint a legnagyobb különbséget nem az okozta, hogy a 15-ös kanyarban finoman hozzáért a falhoz. A becslése szerint legfeljebb két tizedmásodpercet veszített ezzel, ami talán néhány rajthelybe került, de semmiképp sem magyarázza az 1,1 másodperces hátrányt Max Verstappennel szemben.

Sokkal nagyobb szerepet játszott a Q3-as stratégiai döntés, amelynek értelmében a McLaren elsőként küldte ki Norrist a pályára. A döntés kockázatos volt, és ezúttal nem vált be. Norris így értékelte az esetet: „Úgy gondolom, hogy hiba volt részemről, illetve a csapat részéről is, hogy elsőként hagytuk el a boxutcát. Ha lett volna egy sárga vagy piros zászló hátul, mi lettünk volna a hősök, a többiek pedig vesztesek. Most én nézek ki vesztesnek, ők meg hősnek – de ez néha az ára annak, amit itt vállalni kell.”
A brit versenyző hozzátette, hogy az időmérő során még mindig szemerkélt az eső, így azok, akik később mentek ki, valamivel jobb tapadási viszonyokat élvezhettek. Ez végül döntőnek bizonyult, és Norris szerint a stratégiai döntés egyszerűen nem hozta meg a kívánt eredményt: „Ez egy döntés volt, ami végül nem vált be. Át fogjuk nézni és legközelebb igyekszünk jobban csinálni.”
A McLaren tehát ezúttal nem tudott beleszólni az első rajtsor sorsába, de az önkritikus és elemző hangvétel arra utal, hogy a csapat tanulni fog az esetből. Egy olyan helyszínen, mint Baku, ahol minden másodperc számít, egy apró taktikai hiba is komoly következményekkel járhat.