DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

„Az álmom a nürburgringi 24 órás” – Verstappen

A múlt heti GT-zése ellenére még mindig főként F1-es pilótának tartja magát a világbajnok, aki elismerte: nagyon fontos számára, hogy a Red Bull engedi, hogy a szenvedélyének éljen.

Max Verstappen a múlt hétvégi Nordschleifén teljesített versenye után újfent kijelentette, hogy a jövőben mindenképp szeretne rajthoz állni a nürburgringi 24 óráson, valamint Le Mans-ban is, és rendkívül fontos számára az, hogy a Red Bull engedélyezi számára, hogy a GT-s szenvedélyének éljen.

A regnáló Formula-1-es világbajnok a múlt hétvégén, az Olasz és Azerbajdzsáni Nagydíjak között a Nordschleifén indult egy NLS-futamon, hogy megszerezze a GT3-as versenyengedélyét a legendás pályán – aminek a feltételei ugyan nem teljesültek maradéktalanul, de a bizottság így is megadta neki az A-licenszet.

verstappen-norschleife-1



Verstappen kalandja után így a bakui csütörtöki sajtóbeszélgetésén azt is kapta első félig vicces kérdésként, hogy még F1-es vagy már inkább GT-versenyzőnek tekinti magát: „Azt hiszem, elsősorban még mindig Formula-1-es versenyző vagyok” – válaszolta mosolyogva a holland, aki utána beszámolt a hétvégéjéről is:

„Jó volt. Tudtam, hogy meg kell szereznem az engedélyt, ezért teljesítenem kell ezt a versenyt GT4-es autóval. Magát az autót visszafogva nem a legélvezetesebb vezetni, de így is sokat tanultam egy ilyen napból. Szerencsére esett is kicsit, száraz is volt, úgyhogy sok tapasztalatot gyűjtöttem a pályán – például arról, hogyan kezeljem a forgalmat lassabb autóként, ami nem mindig a legegyszerűbb.”

„Igazából csak ki akartam maradni a bajból, de végső soron bármilyen kör bármilyen autóval jó móka ott. Próbáltam kicsit nyomni neki, megnézni, hogy mi történik körülötted. A légkör nagyon jó, rengeteg szenvedélyes endurance-rajongó van ott mindig.”

verstappen-nordschleife-4

„Igazából ez a hobbim, hogy más autósportokban versenyezzek az F1-en kívül, és természetesen az álmom, hogy végül rajthoz állhassak a 24 óráson, úgyhogy tudtam, hogy kell ehhez a licensz, és ez volt a tökéletes alkalom, hogy ezt megcsináljam.”

Verstappen azt is elmondta, hogy a német szövetség testületének tagjai végig segítőkészek voltak, hogy a lehető legsimábban menjenek a dolgok. „A szabály az szabály, de végig nagyon nyitottak voltak” – utalt arra az F1-es címvédő, hogy természetesen ő több más első próbálkozóval ellentétben nem számított teljesen Nordschleife-újoncnak.

 

Fontos számára a szabadság

Verstappen nürburgringi kalandjában az is kiemelendő, hogy F1-es csapata, a Red Bull és annak tanácsadója, Helmut Marko is támogatja őt ezekben – és mint azt a holland elismerte, kiemelten fontos ez számára:

„Helmut mindig is izgatott ennek kapcsán, látja, hogy mennyire szenvedélyes vagyok ezzel kapcsolatban és mit teszek érte, plusz ő maga is versenyzett az endurance-ban. Úgyhogy igen, fontos számomra, hogy csinálhatom ezeket.”

verstappen-2

„Természetesen az kicsit trükkös, mennyit tudok ebből csinálni egy F1-es szezon során. Jövőre ráadásul új szabályok jönnek, ami önmagában is elég nehéz az F1-ben. Meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok. Jelenleg képtelenség látni, mi fog történni öt vagy tíz év múlva az F1-ben vagy a GT-ben.”

Arra a kérdésre, hogy akár már jövőre rajthoz álljon a 24 óráson a Formula-1-es idény közben, így felelt: „Attól is függ, hogyan alakul a következő idény az F1-ben. Az új szabályokkal képtelenség megmondani most, hogy máshol is tudok-e majd versenyezni.”

Ami a jövőbeli céljait illeti, Verstappen kapott kérdést annak kapcsán is, hogy rámegy-e a tripla koronára, azaz arra, hogy a Monacói Nagydíj mellett megnyerje a Le Mans-i 24 órást és az Indy 500-at is. „Le Mans-t igen, de nem érdekel a tripla korona. Élvezem nézni az IndyCart, de nem kell, hogy én magam is ott versenyezzek” – fogalmazott.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: