Bár természetesen nem rendelkezik jelenlegi vagy korábbi Formula-1-es autóval, mégis már idén a pályán fog tesztelni a Cadillac: Graeme Lowdon csapatfőnök szerint ez is fontos része annak, hogy felkészüljön az alakulat a jövő évi debütálásra.
A 2026-ban tizenegyedik csapatként megérkező istálló úgynevezett TPC-, azaz korábbi autós teszteket fog teljesíteni: a szabályok szerint minden gárda számára 20 ilyen nap áll a rendelkezésére – igaz, ezen belül tovább korlátozzák az aktuális versenyzőikkel teljesített alkalmakat –, és legalább kétévesnek kell lennie a használt technikának.

Ehhez fogja segítségül hívni egy riválisát a Cadillac: bár hivatalosan ezt nem erősítették meg, utazó tudósítónk, Mészáros Sándor információi alapján és a logika szerint is a Ferrari lehet a befutó, hiszen velük amúgy is meglesz a partnerség a motorszerződés okán.
„Autóteszteket is fogunk teljesíteni idén. Nyilvánvalóan másokkal kell együtt dolgoznunk ahhoz, hogy ezt megtehessük, de ezt tökéletesen engedélyezik a szabályok” – árulta el Lowdon a Formula.hu jelenlétében zajlott sajtóeseményen, amelyet Valtteri Bottas és Sergio Perez bejelentése után tartottak.
„Van egy tervünk arra, hogy folyamatosan építkezzünk, hogy amikor megérkezünk Melbourne-be, egyből teljes gőzzel kezdhessünk. Maguk a pilóták is rendkívül fontos szerepet játszanak ebben. Annyit mondhatok, hogy amikor velük töltöm az időt… nem akarok szavakat adni a szájukba, de óriási a lelkesedésük, hogy belevágjanak.”

A TPC-tesztek jelentősége a Cadillac számára természetesen nem az, hogy különböző fejlesztéseket próbálgassanak, elvégre teljesen újak lesznek a szabályok, sokkal inkább a versenycsapatot igyekeznek majd ezzel formába hozni, hogy minden szerelő, mérnök és csapattag megismerkedjen a különböző procedúrákkal.
Komplett F1-es versenyhétvégéket is szimulálnak
Ugyanezen cél vezérli a Cadillacet akkor is, amikor párhuzamosan a valós nagydíjhétvégékkel, a gyárban ők maguk is szimulálják a történéseket:
„Nincs jelenlegi vagy korábbi autónk, amelyet működtethetünk, de már szimuláltunk versenyeket. A következő Monza lesz, és úgy fogjuk szimulálni, mintha az elejétől a végéig egy teljes versenyhétvége lenne, bevonva mindenkit a csapatban csütörtöktől vasárnapig. A legutóbbi alkalommal talán 50-60 mérnököt vontunk be egész hétvégén, hogy szokják a közös munkát” – magyarázta Lowdon.
A Cadillac TPC-tesztjeiről és a versenyhétvégék szimulációjáról is beszéltünk a Formula Podcast friss adásában: