Frederic Vasseur elismeri, hogy általában extrémek Lewis Hamilton reakciói, amikor éppen egy negatív eredményt ér el, de a Ferrari F1-es csapatvezetője állítja: csapaton belül már sokkal higgadtabban szokta elmondani a problémáit.
Hamilton számára egyelőre néhány villanást leszámítva a küszködésről szól a ferraris kaland, s az utóbbi futamokon többször is úgy tűnt, mentálisan is mélypontra jutott: emlékezetesek voltak a Formula-1-es Magyar Nagydíjon elejtett megjegyzései arról, hogy „haszontalannak” érzi magát, és hogy a Scuderiának pilótát kellene cserélnie.

Vasseur nemrég maga is elismerte, hogy valószínűleg a pilóta és a csapat is alábecsülte a hétszeres világbajnok váltásának nehézségeit. De vajon mit tud tenni a vörösök vezére, hogy segítse és könnyítse Hamilton átállását?
„Nyugodtnak kell maradni. Építkezni arra a tényre, hogy már megtette az első lépést. Ne hagyja, hogy az olyasmi, mint ami Budapesten történt, letörje” – nyilatkozta Vasseur az Auto Motor und Sportnak.
„Lewis roppant önkritikus. Mindig extrémek a reakciói. Olykor túl kemény az autójával, olykor önmagával. Ki akarja hozni a legtöbbet magából és mindenkiből a csapatban. Le kell nyugtatni őt és elmagyarázni neki, hogy a legutóbbi Q2-ben egyetlen tizedre volt attól a pilótától, aki később pole-t szerzett. Nem nagy ügy.”

„Az üzenet, amit küld, csak ront a helyzeten. Az esetek többségében csak a sajtóval szemben ennyire extrém. Mire megérkezik a megbeszélésekre, általában újra lehiggadt. Ő ilyen. Számomra ez nem nagy ügy. Sokat vár el – másoktól, de magától is. Együtt tudok ezzel élni.”
Arra a kérdésre, hogy hogyan igyekszik a Ferrari orvosolni Hamilton nehézségeit, így felelt a maranellóiak első embere: „Lépésről lépésre oldjuk meg a problémákat. Nem olyan óriásiak, csak annak tűnnek. Ha a fékrendszer nem olyan, mint amilyennek a pilóta szeretne, akkor talán fél tizedet elveszítünk ott.”
„Kívülről gyakran nehéz gyorsan pontosan megállapítani, hol veszíti el azt a fél tizedet. Pedig egy ilyen kis időkülönbség is tönkreteheti az egész hétvégét, jelentheti ez a különbséget a Q2 és a Q3 között. Lewis olykor eltúlozza a problémákat, amiket az autóban lát. A csapat természetesen reagálni akar, és ráugrik a problémára.”