Az első és az egyetlen szabadedzéssel kezdődött meg az F1-es szezon európai szakaszának egyetlen sprintes hétvégéje Belgiumban – ennek megfelelően ezúttal természetesen mind a tíz csapat az állandó versenyzőikkel vágott neki a 60 perces gyakorlásnak.
Bár az utánpótlás-szériák eseményeibe még beleszólt az időjárás, az F1-es mezőnyt már napsütéssel köszöntötte a spái pálya, ahol vasárnap viszont eső várható, ha viszont nem szakad le az ég, akkor a Pirelli különleges kiosztása okozhat fejtörést a stratégáknak: Pirelli több év után először kihagyott egy lépcsőt a gumikeverékek között, így a C1-es, a C3-as és a C4-es abroncsokat használhatják a csapatok.

Így aztán nem meglepő, hogy a legtöbben a kemény keveréken kezdték meg a munkát, hiszen fel kellett deríteni, mennyire lehet majd jól használni a versenyen a fehér oldalfalú Pirelliket – számos versenyző még féltávon túl is csak ezen az abroncson körözgetett.
Az edzés elején a Williamsnél és az Aston Martinnál volt némi fejvakarás, hiszen Sainz és Stroll is műszaki problémát jelzett. A kanadai aztán hamar visszatért a pályára, a spanyol viszont értékes időt veszített, hiszen csak az edzés fele körül tudta megkezdeni az érdemi munkát.

Ekkor Charles Leclerc állt az élen az új futóművel szerelt Ferrari volánja mögött, azonban az autó mozgása alapján erősen kérdésesnek tűnt, hogy sikerült-e megoldani a hasmagasságot illető problémákat. Szorosan ott volt mögötte a két McLaren, Hamilton, valamint a közepesen köröző Verstappen és Ocon.
A lágy abroncsokat először Franco Colapinto tette fel, aki elsőre kínosan lassúnak bizonyult, második nekifutásra viszont legalább annyit elért, hogy hét tizedre feljött az éllovas keménygumis köréhez képest. Húsz perccel a vége előtt még mindig csak az argentinnak volt lágyas köre, s negyed órán belül jártunk, amikor Stroll követte a példáját.

A kanadai egy másodperces előnnyel vette át a vezetést az első érdemi lágyas kör végén, de sokan követték a példáját, így a köridők tekintetében csak tíz perccel kezdődött el az edzés érdemi része – persze a felkészülést illetően a munka dandárján ekkor már túl voltak a versenyzők.
Jött Piastri, adott egy másodpercet Strollnak, Verstappen viszont hiába volt az elsőben és a harmadikban gyorsabb az ausztrálnál, a középsőben rengeteget veszített – ami arra látszott utalni, hogy a Red Bull megint eltérő beállításokkal készült, mint a McLaren.

Aztán a Mercedesek köreire vonhattuk fel a szemöldökünket, hiszen Russell még Verstappennél is gyorsabb volt a közepes abroncsokon – igaz, a holland később még javított –, és Antonelli is odatette a két Ferrari közé az autót a sárga Pirelliken.
Norris komolyat hibázott a gyorskörén, aztán második nekifutásra bejött fél másodpercre Piastrihoz képest, aki mögött egyedül Verstappen tudott a bűvös öt tizedes határon belülre kerülni, egészen pontosan 404 ezred lemaradással.
Az F1-es Belga Nagydíj szabadedzésének végeredménye:
|
1. |
Oscar Piastri |
McLaren–Mercedes |
1:42,022 |
|
23 |
|
2. |
Max Verstappen |
Red Bull–Honda RBPT |
1:42,426 |
+0,404 |
23 |
|
3. |
Lando Norris |
McLaren–Mercedes |
1:42,526 |
+0,504 |
22 |
|
4. |
George Russell |
Mercedes |
1:42,598 |
+0,576 |
27 |
|
5. |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:42,928 |
+0,906 |
22 |
|
6. |
Andrea Kimi Antonelli |
Mercedes |
1:42,979 |
+0,957 |
23 |
|
7. |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
1:43,085 |
+1,063 |
24 |
|
8. |
Lance Stroll |
Aston Martin–Mercedes |
1:43,112 |
+1,090 |
17 |
|
9. |
Fernando Alonso |
Aston Martin–Mercedes |
1:43,120 |
+1,098 |
22 |
|
10. |
Isack Hadjar |
Racing Bulls–Honda RBPT |
1:43,122 |
+1,100 |
19 |
|
11. |
Carlos Sainz |
Williams–Mercedes |
1:43,217 |
+1,195 |
16 |
|
12. |
Alexander Albon |
Williams–Mercedes |
1:43,261 |
+1,239 |
24 |
|
13. |
Gabriel Bortoleto |
Sauber–Ferrari |
1:43,262 |
+1,240 |
25 |
|
14. |
Nico Hülkenberg |
Sauber–Ferrari |
1:43,470 |
+1,448 |
20 |
|
15. |
Liam Lawson |
Racing Bulls–Honda RBPT |
1:43,478 |
+1,456 |
21 |
|
16. |
Esteban Ocon |
Haas–Ferrari |
1:43,570 |
+1,548 |
22 |
|
17. |
Pierre Gasly |
Alpine–Renault |
1:43,929 |
+1,907 |
21 |
|
18. |
Yuki Tsunoda |
Red Bull–Honda RBPT |
1:44,492 |
+2,470 |
23 |
|
19. |
Franco Colapinto |
Alpine–Renault |
1:44,847 |
+2,825 |
21 |
|
20. |
Oliver Bearman |
Haas–Ferrari |
1:45,077 |
+3,055 |
22 |