A legendásan kiszámíthatatlan időjárásáról híres Spa-Francorchamps ismét tartogathat meglepetéseket a Formula–1-es mezőny számára: pénteken érkezhet némi eső, szombaton száraz idő várható, vasárnapra viszont komolyabb égi áldást és 15 fok alatti hőmérsékletet jósolnak, ami nemcsak a stratégiát bonyolítja, de a lassan száradó pálya miatt egy klasszikus spái esőkáoszt hozhat a szezon egyik legtechnikásabb futama.

A szezon a legendás spái pályán folytatódik, ahol nemcsak a vonalvezetés, hanem az időjárás is kihívást jelent a mezőny számára. Az Ardennek szívében fekvő versenypályán már számtalan ikonikus esőfutamot láthattunk az elmúlt évtizedekben, és az idei hétvége sem ígér sokkal kiszámíthatóbb körülményeket – különösen a vasárnapi főversenyre vonatkozó előrejelzések adhatnak okot izgalomra.
Pénteken a program a szabadedzéssel és a sprintidőmérővel indul, és a meteorológiai előrejelzések szerint még viszonylag barátságos időjárás fogadja majd a csapatokat. A délelőtti szabadedzésre 19 °C körüli hőmérséklet várható, és körülbelül 40 százalék az esélye annak, hogy nem lesz teljesen száraz a pálya. A délutáni sprintidőmérőre kissé jobb a helyzet: enyhe szél és 21 °C mellett csupán 20 százalékos az eső esélye, azaz négyötödös valószínűséggel száraz körülmények között zajlik majd a hétvége első kvalifikációja.

Szombaton az Accuweather előrejelzése szerint borult időre és enyhe szélre számíthatunk, de eső nélkül. A sprintversenyre és a fő időmérőre is mindössze 7 százalékos csapadékvalószínűséget jósolnak, míg más meteorológiai források ezt 10–15 százalék közé teszik. Tegyük hozzá, hogy bár előreláthatólag nem kell vizes pályára készülni, a spái mikroklíma ismeretében egy hirtelen zápor sosem zárható ki teljesen.
Vasárnapra azonban jelentősen megváltoznak a körülmények: a hőmérséklet várhatóan jó, ha a 15 °C-ot eléri, ami azt is jelenti, hogy ha egyszer el is áll az eső, a pálya csak nagyon lassan fog száradni. A meteorológiai jelentések szerint egész nap nedves időre számíthatunk, a rajt előtt 70 százalék az esélye a csapadéknak.

A futam 15:00-kor rajtol, és ekkorra is 50 százalékos esélyt mutatnak az esőre, míg a teljes versenytáv alatt ez 60 százalék körül ingadozik. Villámlással kísért záporok sem kizártak, így a biztonsági autó, esetleg piros zászlós megszakítás sem elképzelhetetlen.
Aki emlékszik a 2021-es Belga Nagydíjra, tudja, milyen drámai véget érhet egy futam Spában extrém esőzés esetén. Bár idén ennél kedvezőbb körülményekben bíznak a szervezők, a taktikai döntések és a gumik megfelelő megválasztása kulcsfontosságú lesz.