Bár Lewis Hamilton utalt arra, hogy szeretné, ha a Ferrari következő generációs autójában érvényesülne a „versenyzői DNS-e”, a csapatnál másképp látják a fejlesztés fókuszát, legalábbis Jerome d’Ambrosio, a Ferrari helyettes csapatfőnöke elmondása szerint. Mint a belga szakember elmondta, a cél mindig az, hogy a lehető leggyorsabb autót építsék, amit aztán a versenyzők a saját stílusukra tudnak hangolni.
Hamilton nemrég azt nyilatkozta, hogy rendszeres kapcsolatban áll a Ferrari új főtervezőjével, Loic Serrával, és szeretné, ha „versenyzői DNS-e” érvényesülne az új konstrukcióban, d’Ambrosio lehűtötte a várakozásokat:

„Mindig óvatosnak kell lenni, amikor azt mondjuk, hogy egy autót egy bizonyos irány mentén fejlesztettek” – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak. „A fejlesztés elsősorban a maximális teljesítmény eléréséről szól. Loic és a csapata egyszerűen csak a lehető leggyorsabb autót akarja megalkotni, és vannak objektív paraméterek, amelyeket figyelembe kell venni.”
A Ferrari két pilótája, Hamilton és Charles Leclerc a múlt héten Mugellóban tesztelték Serra új hátsó felfüggesztési megoldását egy úgynevezett „filming day” keretében. Az újítást már a következő versenyhétvégén, Spában bevetik. A belga ezt a folyamatot a fejlesztés „második fázisának” nevezte:

„Csak ebben a szakaszban vesszük figyelembe, hogy mire van szükségük a versenyzőknek. Sok mindent meg lehet tenni annak érdekében, hogy a pilóták a saját vezetési stílusukhoz tudják igazítani az autót.”
Noha Hamilton az utóbbi időszakban egyre elégedettebbnek tűnt az idei konstrukcióval, d’Ambrosio szerint ennek hátterében az áll, hogy a brit pilóta közeledett Leclerc túlkormányzottságot kedvelő beállításaihoz.

„Fontos számunkra, hogy évente többször is leülünk a két pilótával, és közösen értékeljük, mire van szükségük” – magyarázta a 39 éves szakember. „Ebből kiindulva tudjuk aztán teljesítménnyé fordítani a kéréseiket. Ha meghallgatjuk őket, kiderül, hogy valójában nagyon hasonlóak az igényeik.”
Érdekesség, hogy míg Leclerc gyakran csalódottan nyilatkozik a 2025-ös autóval kapcsolatban, Hamilton rendszeresen említi, milyen szorosan dolgozik együtt Serrával, hogy a következő gép valóban hozzá illő legyen.
„Az, hogy Loic hosszú évekig együtt dolgozott Lewisszal a Mercedesnél, természetesen előnyös a kommunikációban” – ismerte el d’Ambrosio. „De Loic kiváló kapcsolatot ápol Charles-lal is.”