DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Wolff: „Nem ez volt a legokosabb döntésem”

Toto Wolff tréfásan úgy nyilatkozott, hogy nem biztos, hogy a McLarennel való motorszállítói megállapodás volt karrierje legokosabb döntése…

A Mercedes F1-es csapatának első embere, Toto Wolff humoros, de őszinte önkritikával nyilatkozott a Mercedes és a McLaren közötti együttműködésről, utalva rá, hogy a döntés, miszerint a McLaren újra a német gyártó ügyfélcsapata legyen, lehet, hogy nem volt karrierje legokosabb húzása – hiszen az ügyfélcsapat átlépte a gyári istállót.

A McLaren 2021-ben tért vissza a Mercedeshez, miután korábban Honda- és Renault-motorokkal versenyzett. A szerződés megkötésekor a wokingi csapat még a középmezőny végén tanyázott, de azóta óriási fejlődésen ment keresztül, és jelenleg uralja a sportágat – többek között épp a Mercedes kárára.

wolff-austria



„Nehéz erre magyarázatot találni” – mondta Wolff a Sky Italiának, amikor arról kérdezték, hogyan lehet az, hogy a McLaren ennyire erős lett a Mercedes-erőforrásokkal. „Nézd meg, hol tartottak három-négy évvel ezelőtt, amikor megkötöttük a megállapodást, hogy a következő évekre a mi gyors motorjainkat használják. Akkor még a 18. helyen voltak, így elég könnyű döntésnek tűnt.”

Wolff ezután ironikusan hozzátette: „A mai ismereteinkkel már nem tudom, hogy ez volt-e életem legintelligensebb döntése” – mondta nevetve a Mercedes-főnök, aki elismerte, hogy a McLaren különösen erős teljesítményt nyújt melegben, épp olyan körülmények között, amelyekkel a Mercedes régóta küzd.

wolff-russell

A két csapat közötti kontraszt jól látható volt a szezon során: míg a Mercedes hűvös körülmények között, például Montrealban brillírozott – ahol George Russell nyert, és Kimi Antonelli is dobogóra állt –, addig Ausztriában ismét hátrányba kerültek. „Montrealban jól mentünk a hűvösebb hőmérséklet mellett, de Ausztriában évek óta tudjuk, hogy ott a McLaren a legerősebb.”

A csapatvezető nyíltan beszélt a Mercedes formaingadozásáról is, amit különösen frusztrálónak tart: „Még mindig rendkívül furcsa, hogy e ground effect-autók esetében mekkora teljesítménykülönbség mutatkozik egyes pályák és körülmények között. Montrealban nyertünk, Ausztriában viszont egy perccel lemaradtunk, ami elfogadhatatlan egy ilyen csapat és brand számára, mint a miénk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: