Az SF-25-ös egyensúlyának javítása a fő cél a Ferrarinál, hogy ezzel segítsék a pilótákat és ezáltal javuljon az autó teljesítménye is – árulta el Jerome d’Ambrosio, a Scuderia helyettes csapatfőnöke.
Eddig mindössze négy dobogós helyezést és egy sprintgyőzelmet tud felmutatni a 2025-ös Formula-1-es szezonban a Ferrari – előbbieket Charles Leclerc, utóbbit Lewis Hamilton révén –, ennek ellenére az évad felénél a konstruktőri második helyen áll az alakulat.

Amely pedig nem dőlt még hátra: nemrég az F1-es Osztrák Nagydíjon is bevetettek egy fejlesztési csomagot, amely a jelek szerint működni látszik. D’Ambrosio pedig ennek kapcsán beszélt arról, hogy az újításokkal az autó egyensúlyát igyekeznek javítani:
„Megkapjuk a számokat a szélcsatornában, aztán a pályára visszük az autót, és reméljük, hogy azt látjuk, amire számítottunk, és velünk ez történt Ausztriában, ami jó hír” – idézi a helyettes csapatvezető szavait a RacingNews365.com szaklap.
„Határozottan próbálunk azon dolgozni, hogy javítsunk az autó egyensúlyán, hogy segítsük ezzel a versenyzőket, és ebben rejlik teljesítmény is, ugyanakkor olykor nehéz megjósolni annak a mértékét, hogy milyen teljesítményt tudunk ezzel pályára vinni.”

„Vannak olyan aspektusai az autóegyensúlynak, amely a versenyzői prefenciával, a kényelmével, a vezetési stílusával és hasonlókkal kapcsolatos, amelyeket figyelembe veszünk ahhoz, hogy jobb helyzetbe hozzuk az autót, de összességében nem egyik vagy másik pilóta igényeit vesszük számításba” – húzta alá azt d’Ambrosio, hogy nem Leclerc vagy Hamilton irányába igyekeznek fejleszteni.
„Csak igyekszünk jobb tartományba hozni az autót, és van egy objektív pontja ennek, amely teljestíményt ad hozzá a csapat számára. Végső soron objektív mérőszámaink és céljaink vannak, hogyan adjunk hozzá teljesítményt az autóhoz.”
D’Ambrosio amúgy arról is beszélt nemrég, hogy az utóbbi időben Hamilton is elkezdte használni azokat a beállításokat, amelyek Leclerc-nél beválni látszanak és amelyek kissé túlkormányzottabbá teszik az autót, ami alapvetően kevésbé kedvez a hétszeres F1-es világbajnoknak – erről itt írtunk.