Tíz rajthelyes büntetést és négy büntetőpontot kapott Oliver Bearman az F1-es Brit Nagydíj időmérője előtt. A brit pilóta piros zászló alatt száguldott versenytempóban a bokszbejárat felé, majd elvesztette uralmát autója felett és a falnak csapódott. A versenyfelügyelők szerint nem tett eleget a kötelező lassítási előírásnak, sőt gyorsabban közelítette meg a bokszot, mint egy átlagos körön. A Haas pilótájának az idei évben ez már a második hasonló incidense, büntetőpontjai száma nyolcra nőtt.

A piros zászló életbe lépése után Bearman előbb lassított, majd a 15-ös kanyar felé haladva ismét gyorsítani kezdett, és versenytempóval, 260 km/h-s sebességgel közelítette meg a bokszbejáratot, ahol elveszítette uralmát autója felett, és a falnak ütközött.
A sportfelügyelők elemezték az adatokat, a videófelvételeket, a telemetriát és a rádióforgalmat, meghallgatták a versenyzőt és a csapat képviselőjét, mielőtt meghozták ítéletüket. A hivatalos indoklás szerint Bearman nem tett eleget a nemzetközi sportkódex és a Formula–1-es sportszabályzat előírásainak, amelyek kimondják, hogy piros zászló esetén „minden autónak azonnal csökkentenie kell a sebességét, és lassan kell visszatérnie a bokszba”.
Bearman's crash at the pit entrypic.twitter.com/Td531zQ34K
— Holiness (@F1BigData) July 5, 2025
A stewardok kiemelték, hogy Bearman gyorsabb volt ezen a körön, mint egy korábbi, normál tempójú bevezető körén – ez pedig aláhúzza, hogy súlyosan megszegte a szabályokat. A brit versenyző azzal védekezett, hogy nem számolt azzal, mennyire hidegek voltak a fékjei a lassú kör után, ez azonban nem számított enyhítő körülménynek az ítélet szerint.
Bearman tíz rajthelyes büntetést kapott, valamint négy büntetőpontot (a néhány héttel ezelőtt kiadott büntetési irányelvek szerint ez a standard büntetés a cselekményért), amivel már nyolc pontnál jár – és ha eléri a tizenkettőt, automatikus eltiltás vár rá. Érdemes megjegyezni, hogy nem ez az első eset idén, amikor piros zászlóval kapcsolatban büntetik: Monacóban hasonló okból meszelték el.