Miközben az F1-es Osztrák Nagydíjnak otthont adó pálya nem változott, az FIA legfrissebb mérései szerint a Red Bull Ring hivatalosan nyolc méterrel hosszabb, mint tavaly. Az újonnan közzétett hivatalos dokumentum alapján a pálya immár 4,326 kilométeres, szemben a korábbi 4,318 kilométerrel. A különbség okára nincs egyértelmű magyarázat, de a lehetséges tényezők között szerepel a természetes földmozgás és a korábbi kanyar-kiszélesítések hatása is.

A változásra egy rutinszerű pályaszkennelés során derült fény, amelyet az FIA a hét elején végzett el – és amely váratlanul nyolcméternyi pluszt mutatott ki a korábbi mérésekhez képest. A mérések módszertana nem változott: az FIA továbbra is a pálya középvonalát veszi alapul a hossz megállapításakor. Az alkalmazott szkennelési technológia sem mutatott hasonló eltéréseket más idei helyszíneken – épp ezért különösen furcsa a spielbergi adat.
Egyértelmű magyarázat nincs a különbségre, de több lehetséges tényező merül fel. Az egyik elmélet szerint, melyet a The Race kiemelt, természetes földmozgások – például enyhe emelkedések és süllyedések – módosíthatták a pálya topográfiáját. Ha például új szintkülönbségek alakultak ki, akkor az emelkedő-süllyedő szakaszok mért távolsága nagyobb lehet két pont között.

Egy másik lehetőség, hogy az elmúlt évek során elvégzett változtatások – például a célegyenes előtti utolsó kanyar kijáratának kiszélesítése – módosították a pálya középvonalának ívét.
Akárhogy is, ezzel a versenyhétvége hivatalos távja is változott: mivel a start és a célvonal közötti 126 méteres eltérés változatlan, a 71 körös futam idén 307,02 km hosszú lesz – szemben a tavalyi 306,452 kilométerrel.