A soron következő Formula-1-es Osztrák Nagydíjon is érkeznek fejlesztések a Ferrarihoz, Frederic Vasseur csapatfőnök szerint azonban nem ezekkel, hanem az autó potenciáljának jobb kiaknázásával lehetne javítani a teljesítményükön.
Azok után, hogy tavaly győzelmeket aratva az utolsó futamig harcban volt a konstruktőri vb-címért az F1-ben, idén visszaesett a Ferrari teljesítménye: Lewis Hamilton váratlan kínai sprintgyőzelmén kívül csupán három vasárnapi dobogót jegyeztek Charles Leclerc révén – és bár a vb-tabellán a harmadik helyen állnak, összességében inkább a negyedik erő benyomását keltik.
A Scuderia persze dolgozik azon, hogy jobbá tegyék az SF-25-öst, Vasseur el is hintette, hogy már az Osztrák Nagydíjon jöhet az újabb fejlesztési csomag – csakhogy szerinte nem ezzel lehet megváltani a világot, hanem ha jobb beállításokkal jobban ki tudják hozni az autóban rejlő potenciált:
„Hamarosan lesz egy fejlesztésünk, még az Egyesült Királyság előtt. És talán egy másik kicsivel később. De hogy őszinte legyek, szerintem most sokkal több van abban, hogyan hajtod végre a dolgokat és mit hozol ki az autóból, mint konkrétan az autóban rejlő potenciálban” – idézi Vasseurt a Crash.net.
„Most már a szabályrendszer végéhez érünk, és mind tudjuk, hogy amikor arról beszélünk, hogy valamit a pályáról beszélünk, akkor inkább századokról, mintsem tizedekről van szó. És ha nem használod jól az autót, mert a beállítás kicsit más, azzal viszont tizedmásodperceket veszíthetsz.”
„Néhányszor – legalábbis ami minket illet, és nem mi vagyunk az egyetlenek –, amikor korábban fejlesztéseket vetettünk be, szükségünk volt egy vagy két versenyre ahhoz, hogy alkalmazkodjunk az autóval és a beállításokkal az új verzióhoz.”
„Szóval őszintén szólva azt gondolom, és ezzel a csapatra akarom helyezni a fókuszt, hogy sokkal többet nyerhetünk a jó kivitelezéssel, mint az autó nyers potenciáljával. De hozni fogunk valamit.”
A The Race szakoldal szerint az egyik fejlesztés, amin dolgozik a Ferrari, egy átszabott hátsó felfüggesztés, amellyel a cél az, hogy az autó jobban megbirkózzon a gyors kanyarokban jelentkező terheléssel – ahol pedig a leginkább hátráltathatja őket az a jelenség, amely sajtóhírek szerint az évad eleje óta sújtja a vörösöket: nevezetesen az, hogy nem tudják kellően alacsonyra állítani az SF-25-ös hasmagasságát.