Egy kisebb újítással készült a McLaren az F1-es Kanadai Nagydíj hétvégéjére. A britek egy új geometriájú első futóművet próbálgattak, amellyel a cél, hogy javítsák a kormányzás és a fékek kapcsán érkező visszajelzéseket. A papayák két versenyzője közül csak Lando Norris autójára került fel a fejlesztés, amelyről most Andrea Stella csapatfőnök beszélt részletesebben.
„Kísérleteztünk a felfüggesztéssel Lando oldalán, mert bizonyos értelemben a felfüggesztés megváltoztatásának célja az, hogy a felfüggesztésen és a kormányzáson keresztül jobb érzést adjunk a versenyzőinknek” – idézi Stellát a Motorsport.
„Ebből a szempontból úgy gondolom, hogy önmagában ez egy olyan kis változás, hogy a versenyzőknek nehéz megérezni a hatását, hacsak nem végeznek egymás elleni összehasonlítást, amit mindig nagyon nehéz egy versenyhétvégén”
A csapatfőnök szerint az időmérős eredmények ellenére összességében Norris volt a versenyképesebb pilóta eddig a hétvégén, így végül is pozitívnak mondható a kísérletezés.
"Úgy gondoljuk, hogy az első felfüggesztéssel kapcsolatos kísérletezés sikeresnek mondható. Ez egy preferencia, egy beállítási lehetőség, ez pedig akár eltérő is lehet a két versenyző között, attól függően, hogy milyen igényeik vannak a vezetés szempontjából. Nincs drámai hatással a teljesítményre” – mondta a szakember.
Oscar Piastri az időmérőt követő sajtótájékoztatón kitért arra, hogy ő miért nem használta az új alkatrészt a hétvégén.
„Nem igazán aggaszt a dolog. Nem fogok belemenni a részletekbe, de használhattam volna én is, ha akartam volna, de nem igazán akartam. Változtat pár dolgon – valamit jobbá tesz, valamit rosszabbá. Nem ilyen egyszerű, ez nem egy fejlesztés, csak egy új alkatrész. Elégedett voltam azzal, ahogyan az autó viselkedett eddig idén, úgyhogy meg akartam tartani a konzisztenciát” – magyarázta Piastri.