DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Russell: Tényleg sokkal lassabb lett a McLaren…

Cinikusan reagált a brit F1-es a rivális barcelonai tempójára. A Mercedes két gyenge hétvége után újra erősnek tűnik egy körön, Antonellit pattogás hátráltatta.

George Russell cinikusan reagált arra, hogy a Spanyol Nagydíj pénteki napja alapján a McLaren előnyére látszólag semmiféle hatást nem gyakorolt az első szárnyak rugalmasságára vonatkozó szigorítás – ellentétben sokak várakozásával, akik ezzel magyarázták a csapat dominanciájának egy részét.

A második szabadedzésen Russell végzett az eredménylista második helyén, 0,286 másodperccel Oscar Piastri mögött. A jelentős padlólemez-fejlesztést kapó Mercedes egykörös tempója két kisiklott hétvége után újra ígéretes, de a versenytempó egyelőre aggályos.

„Igen, tényleg sokkal lassabb lett a McLaren! Milyen jó hír!” – reagált Russell a sajtónak Barcelonában a rivális istállóra vonatkoztatva.



„A kvalis etapokon meglehetősen erősnek tűntünk, jó volt néhány nehéz verseny után visszatérni oda, ahol az autó korábban már állt” – mondta Russell. Imolában és Monacóban összesítve csupán hat pontot szerzett a Mercedes, az előző hat nagydíjon azonban négy dobogó született a brit közreműködésével.

„A hosszú etapokon mutatott tempó azonban nem éppen nagyszerű, össze kell hasonlítani a riválisokkal, de egyértelműen van egy kis aggályunk. Ennek ellenére jó helyben vagyunk. Szeretek ezen a pályán vezetni, jó volt ma az érzet. Forróság van, azt majd meglátjuk, mit hoz a következő két nap” – értékelt az edzések után Russell.

Antonelli odacsapta az új padlót

Az eredménylistán hatodik helyen végző Andrea Kimi Antonelli az autó pattogásával küzdött, a padlólemez leérése okozott neki gondokat a szabadedzésen – a Mercedesnek meg kell vizsgálnia, hogy a barcelonai fejlesztési csomagban központi szerepet kapó elem ép maradt-e. A gyors kanyarokban fellépő pattogás Antonelli egykörös tempóját is hátráltatta.

„Meg kell néznünk a tempót, de egyértelműen kicsit szenvedtem a pattogás miatt, főleg a gyors szakaszokon, többet jelentkezett, mint ami megszokott. Meg kell néznünk, történt-e valami a padlóval” – nyilatkozta a riportereknek pénteken Antonelli. „Már az első kör után küszködni kezdtem a pattogással a gyors kanyarokban, de összességében sokkal jobbnak éreztem az autót a második szabadedzésen, sokkal magabiztosabb voltam, mint az elsőn.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: