DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

„Tíz méterrel később fékeznék” – Piastri a rajtról

Nem tagadja a McLaren vb-éllovasa, hogy Verstappen meglepte őt az imolai F1-es futam startjánál – de a manővernél még nem aggódott a vezetés elvesztése miatt.

Oscar Piastri elismerte: kissé meglepte Max Verstappen külső ívről indított előzési manővere a Formula-1-es Emilia-romagnai Nagydíj rajtja után, ezért most már később fékezne valamivel, hogy levédje a címvédő támadását.

Verstappen hiába nem rugaszkodott el jól a második rajthelyről a vasárnapi imolai futamon, és hiába tűnt úgy, hogy még George Russell is elmehet mellette, a Red Bull pilótája egy szenzációs külső ívről indított manőverrel még Piastrit is megelőzte az első kombinációban.

f1-piastri-verstappen-imola-1



Ezzel átvette a vezetést, majd meg sem állt idei második győzelméig a holland, miközben ausztrál ellenfele végül csupán harmadik lett, miután a stratégia és a rossz időzítéssel érkező safety car miatt még Lando Norrisszal szemben is pozíciót veszített.

Piastri nem is tagadta a futamot követő FIA-sajtótájékoztatón, hogy meglepte Verstappen manővere: „Igen. Úgy értem, úgy gondoltam, eléggé kontroll alatt tartok mindent, és szép megmozdulás volt Maxtól. Szóval igen, egyértelműen tanulni fogok ebből a következő alkalomra.”

„De akkor még nem aggódtam túlságosan amiatt, hogy nem vezetek, csak aztán a tempónk nem volt olyan erős, mint amire számítottam” – jegyezte meg a világbajnokságot vezető pilóta.

Arra a kérdésre, hogy Verstappen támadásának tudatában másképp csinálna-e bármi az első kanyarban, így felelt Piastri: „Igen. Határozottan valamit másképp csinálnék. Valószínűleg tíz méterrel később fékeznék. Igen. Ennyi. Élünk és tanulunk.”

f1-mclaren-redbull-imola-1

Verstappen: Csak bevittem a tempót a kanyarba

Az előzésről természetesen magát Verstappent is megkérdezték a verseny utáni sajtótájékoztatón, a négyszeres világbajnok szerint egyszerűen nagyobb tempóval érkezett meg a kanyarcsúcspontra:

„Eléggé messze voltam. A fékezés előtti pillanatban alapvetően a harmadik helyen álltam. Ugyanakkor nyilván a normál fékezési íven haladtam, de így is messziről kellett megérkeznem. És amint későn fékeztem és felengedtem a féket, éreztem, hogy oké, talán összejöhet egy manőver.”

„Szóval csak bevittem a tempót a kanyarba. És szerencsére össze is jött. Nem egy egyszerű manőver, de szerencsére minden jól ment.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: