Az FIA vizsgálódása miatt állt hosszú ideig az időmérő a Q1 után, Oliver Bearman ugyanis pont akkor fejezte be a gyorskörét, amikor érkezett a piros zászló Yuki Tsunoda balesete miatt. A Haas csapata meg volt győződve arról, hogy a brit még időben, a piros zászló aktiválása előtt befejezte körét, az FIA viszont ellenkező véleményen volt. Bearman gondolatai az esetről részletesen itt olvashatók.
Az FIA a döntés után elmagyarázta, miért végül döntött úgy, hogy a pilóta köridejét törlik, amelynek következtében Bearman kiesett a Q1-ben, és csak a 19. helyről indulhat a mai futamon.

„Oliver Bearman Q1-ben történt esetével kapcsolatban, a piros zászlót 16:32.17.6 másodpercnél aktiválták” – áll az FIA közleményében.
„Bearman 16:32.20.9 másodpercnél haladt át a célvonalon, miközben a rajtrácson a megszakítási, piros zászlós jel volt látható.”
„A Q2 azért lett elhalasztva, hogy a versenybírók konzultálhassanak az illetékes időmérő szakértőkkel, és megvizsgálhassák az adatokat, hogy meggyőződhessenek arról, hogy az időmérő rendszer adatai érvényesek, és ezért helyes volt a folytatás.”
„Az elsődleges cél az volt, hogy megállapítsák, hogy Bearman a piros zászló előtt vagy után teljesítette-e a kört, és hogy a kört törölni kell-e, hogy a megfelelő versenyzők jussanak tovább a Q2-be.”

A The Race szaklap úgy értesült, hogy a Haas további megbeszéléseket folytat az FIA-val annak érdekében, hogy pontosan megértsék, miért döntöttek így a versenyirányításnál. Az istálló képviselői ugyanis meg vannak győződve róla, hogy a piros zászlót jelző fény még nem villant fel a LED-paneleken akkor, amikor Bearman befejezte körét.