A kettős McLaren-elsőséggel záruló első szabadedzés után a második is ugyanígy kezdődött, de a közepes gumikon bejelentkezett a Williams is: tíz perc elteltével Carlos Sainz és Alexander Albon állt az első két helyen, a grove-iak ismét jelezték, hogy ezen a hétvégén is versenyképes lehet az autó.
A Williams azonban a lágy gumikon nem igazán javult tovább, és elsüllyedt a mezőnyben, míg a McLaren kiemelkedett: ezúttal is Oscar Piastri volt a gyorsabb, de megint csak minimális volt az előnye – 25 ezredmásodperccel előzte meg Lando Norrist, aki a második próbálkozásába bele is hibázott. A wokingiak így két kettős sikerrel zárhatták az első imolai napot, mindenféle gond, probléma, nehézség, fennakadás nélkül hozták le az első két szabadedzést, a két pilótájuk nagyon hasonló tempóra volt képes, nincsenek igazi megoldandó problémák – Norris alatt megingott néha az autó hátulja, de ennyi a maximum.

A listavezető mögött szoros volt az állás, az első edzéshez hasonlóan megint képes volt egy extra körre és a harmadik legjobb időeredményre Pierre Gasly az Alpine-nal, majd egy újabb kisebb lépéssel mögötte következett George Russell, Max Verstappen és Charles Leclerc.
A Ferrari pilótái a fékekre panaszkodtak, Leclerc és Lewis Hamilton is szenvedett a féktávokon, míg a Red Bull igazából továbbra sem találta meg a tempóját – Verstappenék kissé csalódottak lehetnek a nap végén, bár Yuki Tsunoda személy szerint közel tudott lenni a világbajnokhoz. Egyelőre úgy tűnik, hogy egy körön mindenki hátrányban van a McLaren mögött, egymáshoz viszont iszonyatosan közel lehet négy-öt csapat is – közülük Lewis Hamiltonnak volt gyengébb napja, Andrea Kimi Antonelli pedig nem is tudott érdemi gyorskört futni a lágy gumikon.
A jelentősen átszabott autóval érkező Aston Martin egyelőre nem tudott jelentős áttörést elérni, Franco Colapinto a visszatérő napja végén fél másodpercet kapott Gaslytól, de összességében borzasztóan együtt van még a mezőny.
Ami viszont érdekes lehet a folytatásra nézve: nem hogy előzni nehéz ezen a pályán, de a megszokottnál sokkal-sokkal több feltartást láthattunk, sok helyen olyan keskeny a pálya, hogy kifejezetten veszélyes pillanatokat éltek át a pilóták, és borzasztó nehezen mentek el még a guruló autó mellett is. Ez már az időmérőn is okozhat izgalmakat…
Az utolsó percekben egyébként volt némi érdekesség: Isack Hadjar alatt úszott el a Racing Bulls, majd megforgott és a gumifalnak csapódott, ezt követően pedig el is ásta magát, így menteni kellett, jött a piros zászló.
Az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj második szabadedzésének végeredménye:
| Helyezés | Pilóta | Csapat | Köridő |
| 1. | Oscar Piastri | McLaren | 1:15,293 |
| 2. | Lando Norris | McLaren | +0,025 |
| 3. | Pierre Gasly | Alpine | +0,276 |
| 4. | George Russell | Mercedes | +0,400 |
| 5. | Max Verstappen | Red Bull | +0,442 |
| 6. | Charles Leclerc | Ferrari | +0,475 |
| 7. | Isack Hadjar | Racing Bulls | +0,499 |
| 8. | Yuki Tsunoda | Red Bull | +0,534 |
| 9. | Alexander Albon | Williams | +0,623 |
| 10. | Carlos Sainz | Williams | +0,641 |
| 11. | Lewis Hamilton | Ferrari | +0,650 |
| 12. | Oliver Bearman | Haas | +0,716 |
| 13. | Franco Colapinto | Alpine | +0,751 |
| 14. | Fernando Alonso | Aston Martin | +0,927 |
| 15. | Liam Lawson | Racing Bulls | +0,962 |
| 16. | Gabriel Bortoleto | Stake | +1,046 |
| 17. | Lance Stroll | Aston Martin | +1,048 |
| 18. | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | +1,113 |
| 19. | Nico Hülkenberg | Stake | +1,126 |
| 20. | Esteban Ocon | Haas | +1,127 |