DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

„Sokkal előrébb jár technikailag, mint bármely újonc, akit valaha láttam”

Oliver Bearman felkészültségét emelte ki haasos csapattársa, Esteban Ocon, aki szerint ezen a téren hatalmas különbség van a mostani újoncok és az ő generációja között.

Esteban Ocon újonc csapattársa, Oliver Bearman felkészültségét dicsérte: a francia szerint az ő generációja közel sem volt ilyen tapasztalt az F1-be kerülésükkor, mint a jelenlegi fiatalok.

Számos újoncnak kellett idén megküzdenie az F1-be való fellépés nehézségeivel. Az egyik közülük Oliver Bearman, aki tavalyi beugrásainak köszönhetően némi tapasztalattal érkezett a Haas csapatához, és idén eddig – időnkénti időmérős megingásait leszámítva – jól teljesít az amerikaiaknál.

Tapasztalt csapattársa, az F1-ben 2016-ban debütáló Esteban Ocon is kiemelte a brit felkészültségét. Szerinte az ő generációja sokkal kedvezőtlenebb helyzetben volt ezen téren, mint a jelenlegi debütánsok. 



„Őszintén szólva, nagyon jó, nagyszerű eddig Ollie” – dicsérte csapattársát Ocon. „Szupergyors pilóta, nagyon tehetséges, professzionális, figyel a részletekre az autó beállításánál.”

„Azt hiszem, ez volt az első dolog, amit észrevettem: technikailag sokkal előrébb jár, mint bármely újonc, akit valaha láttam. Sokkal felkészültebb, mint én voltam, amikor megérkeztem az F1-be, vagy bárki más a mi generációnkból.”

„Szerintem fényes jövő vár rá a Formula-1-ben.”

 

Tapasztalatszerzés a Ferrarinál

Bearman is kiemelte, mennyit segített neki tavalyi tartalékversenyzői szerepe a Ferrarinál, valamint a haasos megjelenései. Az ő példája is jól mutatja, milyen fontos a tapasztalatszerzés a fiatal versenyzőknek – az F1 például a fiatalok kötelező szabadedzéses szerepeltetésével igyekszik segíteni őket. 

„Természetesen sok tapasztalatot szereztem az évek során a Ferrarival, a TPC-teszteknek köszönhetően. De már az is elég hasznos volt számomra, hogy tavaly tartalékversenyzőként ott voltam a pályán, belehallgattam a megbeszélésekbe, a pilóták hozzászólásaiba, hogyan fejezik ki azt, amit éreznek.”

„Ott voltam a színfalak mögött a beállítások megbeszélésénél, ilyesmik, megértettem, milyen irányba igyekeznek terelni az autót attól függően, hogy az milyen korlátokkal rendelkezik. Elég sokat tanultam, nagyon hasznos volt” – idézi Bearmant a Motorsport Week.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: