A Miami Nagydíj elsősorban arra világított rá, hogy melegebb aszfalton, és magas hőmérsékletek mellett tovább nő a McLaren előnye.
A wokingiak titka elsősorban a gumikezelés: az MCL39-es extrém jól bánik a hátsó abroncsokkal, sokkal alacsonyabban tudják tartani a hőmérsékletet ezen a tengelyen, ez pedig már pár kör után extra tapadást biztosít nekik a többiekhez képest.
Nem véletlenül foglalkozik ezzel ennyit a Red Bull, és próbál találni valami illegálisat a McLaren megoldásai között – ezen a területen mérföldekkel a mezőny előtt jár Rob Marshall autója.
Az aszfalthőmérsékletek beszédesek: Ausztráliában az esőben 19, Japánban pedig 19–21 Celsius-fokos volt a futam napján az aszfalt, ezeken tudta igazán felvenni a kesztyűt velük Max Verstappen. Kínában 34–36, Bahreinben 30–32, Dzsiddában 38–36, Miamiban pedig 40–35 Celsius-fokot mértek a futam során az aszfalton – látható, hogy Miami volt a legmelegebb, Dzsiddában pedig a kevés kigyorsítás és a kevés lassú kanyar terhelte kevésbé a hátsó gumikat, illetve az éjszakai körülmények között a napsütés hiányában azért másképp melegedtek az abroncsok.
A másik kulcsfaktor a hűtőrendszer működése: a McLarennek melegben sem kell extra nyílásokkal hűtenie az autóját, továbbra is aerodinamikailag optimális lehet a motorborítás és az oldaldoboz, amit szintén senki más nem mondhat el magáról a mezőnyben.
Ahogy Andrea Stella csapatfőnök szavait idézi a The Race:
„Ez a hűtőrendszer, amely szerintem nagyon jól működik az autónkkal. Amikor meleg van, az autónk, láthatod, hogy viszonylag zárt a karosszéria szempontjából, mert a hűtőrendszerbe és az autó elrendezésébe is nagyszerű mérnöki munkát fektettünk.”
„Szóval azt gondolom, hogy ilyen körülmények között láthatjuk, hogy a McLaren kiváló mérnöki munkája elérte azt a pontot, ahol ilyen mértékben képes különbséget tenni.”
Ahogy Stella megjegyezte:
„Az autó minden olyan tulajdonságát vizsgáltuk, amely befolyásolja a gumiabroncsok viselkedését. És szeretném megragadni az alkalmat, hogy megdicsérjem a McLaren mérnökei által végzett munkát, ami ezeknek a tényezőknek az azonosítását, gyakorlatias módon történő megtervezését és az ilyen jellegű előnyök tényleges beváltását illeti, majd az egyik olyan kérdés elsajátítását, amely az F1-ben még mindig egy kicsit fekete művészetnek tűnik, vagyis a gumikkal való foglalkozást” – mondta.