Az F1-es Miami Nagydíj pénteki napján a csapatfőnöki sajtótájékoztatón megkapta a kérdést a résztvevő Christian Horner, Toto Wolff és Oliver Oakes, hogy mit gondolnak a 2026-ra tervezett súlyhatárról.
Az utóbbi időben több csapat is arra tett utalást, hogy az előírt minimumsúlyt megközelíteni sem igazán lehet, és rengeteg kompromisszumot kell kötniük a fejlesztéseknél.
A kérdésre Horner válaszolt először, beleszőve Wolffot is:
„Természetesen Toto és én ellentétes véleményt képviselünk egymáshoz képest” – mondta a brit.
„Így van ez évek óta…” – reagált Wolff.
„Ezért vagyunk én Svájc ebben a kérdésben” – tette hozzá Oakes.

A jó hangulatú beszélgetésből aztán azért érdemi válaszok is születtek:
„Légből kapott számot írtak elő minimumsúlyként. Jelentősen nehezebb motorjaink, és valamivel könnyebb autóink lesznek, szóval óriási kihívás minden csapat számára, hogy elérje azt a súlyt. A súlycsökkentés pedig kolosszális mennyiségű pénzbe kerül” – fogalmazott Horner.
„Mindenki ezzel küzd, döntéseket kell majd hozni, hogy elérjük a súlyhatárt, mert a súly ingyen köridőt jelent. Minden tíz kilogramm körülbelül három és fél tizedmásodpercet. Mindenki számára nagyon nagy kihívás lesz lemenni a határig” – tette hozzá.
Wolff viszont kicsit máshonnan közelít:
„Ahogy Christian mondta, ezek olyan döntések, amelyeket a csapatoknak meg kell hozniuk. Mennyi köridőt tulajdonítasz a súlynak? Hol akarsz spórolni? Talán kompromisszumot kötsz más alkatrészek teljesítményével, hogy súlyt csökkents, vagy pont fordítva. Ez a kihívás. Azért csináljuk ezt, hogy az autók mozgékonyabbak legyenek. Ez fontos? Szerintem igen. El kell kezdeni valahol. Az első lépés nehéz, de mindenki számára egyforma” – világította meg saját nézőpontját a Mercedes vezére.
Oakes pedig szépen kimaradt mindebből…
„Én középen vagyok, semleges vagyok. Boldog vagyok” – mondta.