Valósággal tombolt a csapatrádióban, majd az autóból való kiszállás után is Jack Doohan a Formula-1-es Miami Nagydíj pénteki sprintidőmérőjén, ahol már az első szakaszban kiesett, érzése szerint nem kis részben a saját csapata hibájának köszönhetően.
Az történt ugyanis, hogy az SQ1 hajrájában ő és Pierre Gasly is szinte egyszerre hajtott ki az Alpine garázsából, ami miatt Doohan nem tudott rendesen kikanyarodni, a szerelői segítségére volt szüksége ehhez. Az ausztrál ezzel időt veszített, az utolsó gyorskörére pedig már nem is ért fel.

Amikor az első szakasz utolsó pillanataiban arról érdeklődött a fiatal pilóta, hogy időben meg tudja-e kezdeni a gyorskörét, és azt a választ kapta, hogy nem valószínű, akkor Doohan már a rádión is kifakadt:
„Ez elfogadhatatlan. Ha utánam külditek ki, akkor menjetek biztosra, hogy készen áll, vagy előttem menjen ki. Nem tudok kikanyarodni, aztán el kellett fordulnom, különben belém jött volna. Aztán pedig kiejtetek a Q1-ben, srácok. Ez egy vicc!” – tombolt az újonc.
Utazó tudósítónk, Mészáros Sándor a pénteki helyszíni bejelentkezésében szintén említést tett róla, hogy Doohan az autóból való kiszállás után sem fogta vissza magát:
„Úgy értesültem, hogy komoly összetűzés alakult ki a pilóta és a csapatvezetés között: Doohan azzal vádolta meg a csapatvezetést, hogy szándékosan hozzák őt kellemetlen helyzetbe” – fogalmazott kollégánk a videóban, amely ide kattintva tekinthető meg.

Az ifjú ausztrál a sprintkvalifikáció után az F1 TV-nek így magyarázta a történteket: „Minden az utolsó gyorskörön múlt, és az érzet jó volt. De végül blokkoltak a bokszból való kihajtáskor, amit elfuseráltunk, hiszen a másik autónk volt az. Aztán pedig nem tudtam teljesíteni az utolsó mért körömet.”
„Ezért ilyen hosszú az időmérő, hogy két kört tudj megtenni, és elég sokat lehet javítani a másodikon. Végül én voltam az utolsó autó a sorban, és nem volt esélyem második körre. Sokkal több köridő lett volna az autóban a második körön. De azt hiszem, ezt már sosem fogjuk megtudni” – mondta el Doohan, hozzátéve, hogy kemény sprintfutamra számít, amelyen igyekeznek a legtöbbet tanulni az időmérőre és a versenyre.
A Doohan és az Alpine közötti feszültség annak fényében is érdekes, hogy pár napja Franco Colapinto egyik argentin szponzora elszólhatta magát annak kapcsán, hogy a jelenleg tartalékosi státuszban szereplő pilóta Imolában autóba ülhet majd – jóllehet, ezt Oliver Oakes félig-meddig cáfolta azzal, hogy „a dolgok mai állása szerint” Doohan a versenyzőjük.