DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 23. csütörtök
F1

Haas: Marad a Ferrari 2024-es felfüggesztése

A Haas szakít a hagyománnyal, és nem veszi át a Ferrari legújabb fejlesztését, hanem a 2024-es első felfüggesztést használja tovább, hogy zavartalanul folytathassa a munkát más téren.

A Ferrari várhatóan vonórudas első felfüggesztést alkalmaz majd 2025-ös autóján, amit utoljára 2015-ben használt a maranellói csapat. Az új koncepciótól aerodinamikai előnyöket remélnek, azonban a Haas ennek ellenére úgy döntött, hogy megtartja a Ferrari 2024-es első felfüggesztését ahelyett, hogy az új dizájnt alkalmazná.

haas-suzuka



A döntés hátterében a csapat saját értékelései és gyakorlati szempontok állnak. Ayao Komatsu, a Haas csapatfőnöke a minap ezt jelentős mérföldkőnek nevezte, mivel eddig mindig a Ferrari legújabb alkatrészeit vették át, pusztán azért, mert az volt a legegyszerűbb és legbiztonságosabb megoldás. Mint elmondta, a döntés meghozatala alapos mérlegelést igényelt, amelyben a csapat több kulcsembere részt vett.

Komatsu elmondta, hogy az elemzések szerint a 2024-es felfüggesztés megtartása lehetővé teszi a csapat számára, hogy elkerülje az új rendszer bevezetésével járó kezdeti aerodinamikai nehézségeket, így más kulcsfontosságú területeken folytathatják a fejlesztéseket, s azt is elárulta, hogy már korábban is fontolgatták az első felfüggesztés megtartását egyik szezonról a másikra, ám eddig ezt nem tették meg.

komatsu-2024

Komatsu azt is hangsúlyozta, hogy a jövőre érkező új szabályrendszer ellenére is teljes értékű szezonként kezelik az ideit, így nem e áll a döntés hátterében: „Végső soron 2025-ben is versenyképesnek kell lennünk. Nem mondhatjuk azt, hogy 2026-ra koncentrálunk, így leírjuk 2025-öt. Ez volt a kifogás a korábbi időkben, de ez nem történhet meg.”

„Ezért azt a kérdést tettük fel, hogy ahhoz, hogy 2025-ben is a legjobbak legyünk, melyik a legjobb megoldás? És a megfelelő vizsgálódás után az volt a javaslat, hogy vigyük át idénre, mire én azt mondtam, hogy jó, hajrá!” – mondta erről a japán szakember.

hulkenberg-silverstone

Bár az első felfüggesztést nem változtatják meg, a csapat eltérő megközelítést alkalmaz az autó monocoque-ját illetően. A tavalyi autó, a VF-24 kialakítása korlátozta a szezonközi fejlesztési lehetőségeket, ezért a Haas úgy döntött, hogy teljesen áttervezi az autó szerkezetét a következő szezonra:

„Tavaly elég jól fejlesztettük az autót, de vannak bizonyos korlátok, amelyeket el kellett fogadnunk. Szezon közben rátaláltunk egyes dolgokra, melyek növelhették volna a teljesítményt, és be tudtuk volna vezetni Silverstone-ban vagy épp Austinban, de nem tudtuk megtenni a karosszéria jelentette korlátok miatt. Ezért döntöttünk a változtatás mellett” – fejtette ki a csapatfőnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: