Noha domináns formában kezdte a Red Bull a 2024-es Formula-1-es szezont, az idény negyedénél eltűnt a fölényük, sőt a nyár és a kora ősz során egyes helyszíneken csak a harmadik-negyedik legjobb konstrukciónak tűnt az RB20-as.
A végül a negyedik vb-címét így is bezsebelő Max Verstappen, valamint az azóta menesztett csapattársa, Sergio Perez is elsősorban egyensúlyi problémákra panaszkodott, így ezt igyekszik orvosolni a Red Bull a 2025-ös F1-es versenygépével.
Amely Pierre Wache technikai igazgató szerint nem tér el radikálisan az elődjétől, s amely gyakorlatilag már kész is, mint azt Helmut Marko, az energiaitalosok F1-es sportszakmai tanácsadója a Sport1.de hasábjain elárulta:
„Azt mondanám, az alapkoncepció kész. Az autóval gyakorlatilag végeztünk, és most megy a végső gyártási folyamathoz. Ezen a ponton látjuk, mennyi tömeget tudunk megspórolni.”
Marko újfent kiemelte azt a két területet, ahol a leginkább előrelépést szeretnének elérni a jövő évi Red Bull-lal: „A mérnökök feladata az volt, hogy szélesebb működési tartománnyal bíró autót építsenek: egy olyat, amely nincs annyira kritikusan a határon, ami miatt nagyon-nagyon nehéz irányítani a versenyzőknek az autót.”
„Ez jobb kiszámíthatóságot jelent, és ha lehet, mint azt a McLaren megmutatta, ezt a teljesítményt minden pályán megmutathatja, nemcsak bizonyos helyszíneken” – fogalmazott a szakember, aki hozzátette:
„Az egyik nagy gyengeségünk az volt, hogy nem tudtunk teljesen jól menni a rázóköveken. Erre utalt az a megjegyzés Maxtól, hogy az autó úgy ugrál, mint a kenguru, és bizonyos pályákon ez sok időnkbe került. Szóval úgy gondoljuk, ezt a gyengeséget orvosoltuk, de azt csak a bahreini teszten láthatjuk majd.”