Miközben Max Verstappen sorozatban negyedszer is világbajnok lett 2024-ben a Formula-1-ben a Red Bull-lal, a csapattárs Sergio Perez alig néhány dobogós helyezést szerezve mindössze az egyéni vb-tabella nyolcadik helyén végzett. A mexikói szerény ponttermése ráadásul ahhoz is hozzájárult, hogy az energiaitalosok csupán harmadikként zárják a konstruktőri értékelést.
Az elmúlt hetek megszólalásai alapján egyre nyilvánvalóbbnak tűnik, hogy a nyár eleji szerződéshosszabbítás ellenére meg vannak számlálva Perez napjai a Red Bullnál: a vasárnapi futam után már maga a pilóta is utalt rá, hogy nem biztos a jövője.
A leintést követően Christian Horner csapatfőnök részletesen beszélt arról, hogy át fogják beszélni a helyzetet a pilótával, akinek amúgy sokat köszönhet a négy ott töltött szezonja során az istálló:
„Nézzétek, nyilván ezek a megbeszélések Checo és a csapat között fognak megtörténni. Le fogunk ülni vele és átgondoljuk a szezont, és nyilvánvalóan azt, hogy hol ment félre, és közösen kitaláljuk, mi a helyes és megfelelő lépés a továbbiakra.”
„Úgy értem, Checo nagyszerű szolgáltatott tett ennek a csapatnak. Menjünk csak vissza ehhez a versenyhez 2021-ben, ahol komolyan hozzátett a sikerhez, ahogy 2022-ben és 2023-ban a konstruktőri vb-címekhez is, öt győzelmet szerzett, második volt a világbajnokságban. Szóval rettenetesen sokat tett ezért a csapatért. És le fogunk ülni és átgondoljuk a szezont és azt, hogyan haladjunk tovább.”
Horner azt nem tudta megmondani, mikorra születhet döntés: „Nincs azonnali sietség. Házon belül minden forgatókönyv rendelkezésünkre áll. Szóval szerintem az első, hogy leülünk Checóval és megejtjük ezt a beszélgetést vele most, hogy véget ért az idény.”
Arra a kérdésre, hogy létezik-e olyan forgatókönyv, hogy Perez maradjon 2025-re is a pilótájuk, így felelt: „Még mindig ő a versenyzőnk. Szóval helytelen lenne részemről, ha elkezdenék találgatni, hogyan nézhet ki a jövő év, amíg ő és én le nem ültünk és át nem beszéltük az idei évet, és nem tekintünk át azt csapatként.”
Mindkét autóval kellenek a pontok
Horner ugyanakkor aláhúzta: 2025-ben elengedhetetlen lesz számukra, hogy mindkét autóval gyűjtsék a pontokat a konstruktőri értékelésben, hiszen riválisaik közül a Ferrarinak és a McLarennek is rendkívül erős párosítása lesz. Azt azért hozzátette, hogy az RB20-assal és Verstappen ellen nem lehetett egyszerű:
„Nyilvánvalóan mindig a csapattársad a mérce. És az autó kilenc futamot nyert Maxszal a volánnál. Tíz pole-t szerzett. Nem is emlékszem már, hány dobogója volt, de jelentős számú. És leggyorsabb körök. Messze volt attól, hogy a legkönnyebben vezethető autó legyen, és Max a legkeményebb csapattárs a világon.”
„Szóval nehéz feladat Max mellé beülni és kihozni a maximumot az autóból, és egyértelmű, hogy az RB20-as a nagyobb kihívást jelentő autóink közé tartozik. Nagyon-nagyon szűk volt az a tartomány, amiben a maximális teljesítményt hozta, és ennek szélesítésén dolgoznunk is kell a jövő évre.”