A szeptemberi Olasz Nagydíjon történt bemutatkozása után valósággal felrobbant az F1-es közeg Franco Colapinto körül: az argentin pilótától senki nem várt semmi komolyat a Williamsben, ennek ellenére az első métereitől kezdve versenyképesnek tűnt, hamar felzárkózott Alexander Albon mellé/mögé, amire Logan Sargeant és Nicholas Latifi sem volt képes korábban, Bakuban, a második F1-es hétvégéjén már pontot szerzett, és Albont itt-ott azért meg is csipkedte.
Ez kiegészült azzal, hogy a bemutatkozásának hatására megőrült egész Argentína, ez pedig óriási érdeklődést, PR-t, és végső soron elképesztő mennyiségű pénzt ígért az őt szerződtető csapatnak. Ez azonban anem lehetett a Williams, hiszen a grove-iak már leigazolták Carlos Sainzot Albon mellé, így nem tudtak ülést adni a semmiből megérkező saját nevelésű versenyzőnek.
Szeptembertől novemberig tartott ez az őrület, ami fokozatosan emelkedett, október végén már ott tartottunk, hogy a Red Bull és Christian Horner egyenesen Max Verstappen csapattársának vásárolná ki a Williamstől, nyilvánvalóan nem függetlenül attól a jelentős anyagi támogatástól, és az argentin piac által jelentett Red Bull-eladásoktól, amelyekkel az ő megszerzése kecsegtetett. Közben szárnyra kaptak azok a hírek is, hogy Flavio Briatore kitenné a kedvéért saját nevelésű fiatalját, Jack Doohant, akit már bejelentettek 2025-re, de az F1-ben még nem mutatkozott be...
Az interlagosi hétvégén már csúcsra pörgött a Colapinto-sztori, de azokban a napokban ténylegesen el is érte a csúcsát, és azóta ugyanolyan meredeken zuhan, amilyen meredeken addig emelkedett. A Brazíliában elszenvedett két balesete kissé lelassította azt a kapkodást, ami körülötte zajlott, mindenki átgondolta kicsit, hogy egész pontosan mennyire is jó ő, mit is lehet tőle várni, és hogy mire alkalmas, a matekpélda pedig egyre inkább azt hozta ki, hogy nem biztos, hogy van az a pénz.
Colapinto aztán a kisebb szünet után Las Vegasban csinált egy újabb felesleges totálkárt, amivel nehéz helyzetbe hozta csapatát, és a teljesítménye is kezd árnyaltabbá válni: most már hétvégék óta Albon mögött van, bár tény, hogy Katarban például egy régebbi alkatrészekből összetákolt autóval tudott csak rajthoz állni.
Mindenesetre jelen állás szerint úgy tűnik, hogy a Red Bull érdeklődése kihűlt: egyes hírek szerint voltak pontok, amikor tényleges opcióként számoltak vele, de monitorozták a teljesítményét, és elvárás volt vele szemben, hogy hozza Albon szintjét. Ez nem sikerült, ráadásul most már az egész mezőny egyik legtöbb balesetet szenvedő pilótája lett alig pár hétvége alatt, és bár sok pénzt hozhatna a konyhára, de az ára is borsos, hiszen a Williams sokat kér érte, hogy elengedje.
A legfrissebb hírek szerint pedig az Alpine is meggondolta magát, de itt azért még lehet fordulat: Doohan lehetőséget kap Abu Dhabiban, ahol teljesebb képet kaphatnak majd róla, de rajta múlik, hogy mit hoz számára a jövő. Colapinto a nagy lehetőségek után lehet, hogy hoppon marad: a Red Bull a második számú csapatához sem feltétlenül vinné már, dr. Helmut Marki szívesebben látná Isack Hadjart Yuki Tsunoda mellet.
Az még elképzelhető forgatókönyv, hogy még több helyen is tartalékban marad, és 2025-ben év közben ha valahol változtatásban gondolkodnak, akkor még felmerülhet a neve, de jelen állás szerint az igazi őrület véget ért, ami egy bő hónapja még körülvette őt.