Már a Sao Pauló-i kvalifikáció kezdete előtt nyilvánvaló volt, hogy az időmérő a tervezett időpontban – közép-európai idő szerint 19:00-kor – nem fog elindulni: a sprintet követő órákban égszakadás csapott le Interlagosra, ömlött az eső, de annyira, hogy a csapatok rendhagyó módon a garázsajtók lehúzására is engedélyt kaptak, tudósítónk, Mészáros Sándor a helyszínről pedig arról számolt be, a sajtóközpont elkezdett beázni.
Az első félórát követően csillapodni kezdett a zuhé, ekkor már kitűztek egy lehetséges startot 20:00-ra a körülmények függvényében. A pályán azonban még túl sok víz állt, ezért elkezdődött az ilyenkor szokásos játék: újra és újra negyedórákkal csúsztatták a kezdést, 30 perc múlva esedékes időpontokat kijelölve. A rendelkezésre álló idő pedig fogyatkozott: 22:21 naplemente a helyszínen, ami azt jelentette, hogy legalább egy órával korábban el kellett kezdeni az időmérőt, hogy az még világosban befejeződhessen.
Amíg a csapatok a garázsba kényszerültek, a pályát pedig a biztonsági és orvosi autó mérte fel, az újságíróknak jutott idejük arra, hogy felkapják és terjesszék a legfrissebb, műszaki kiskapuról szóló hírt: a gyanú szerint egyes csapatok, köztük a McLaren, vizet fecskendezhetnek az abroncsokba a szelepen keresztül, hogy hűtsék a gumikat, ezáltal segítsék azok kopását. Nekünk is volt időnk a témával foglalkozni.
A várakozás, hogy javuljon a helyzet, végül aztán addig tartott, amíg romlott: újabb adag csapadék érkezett, további halasztást eredményezve. A 20:45-kor érkező tájékoztatás végül nem az újabb csúszásról szólt 21:15-ig, hanem arról, hogy a kvalifikációt szombaton már nem fogják megtartani.
Megtartják-e az időmérőt vasárnap reggel?
A szombati időmérő lefújásának kihirdetésekor még nem született döntés arról, bepótolják-e az időmérőt vasárnap, helyi idő szerint délelőtt, és ha igen, hány órakor, rövidesen azonban érkezett egy közlemény az FIA-tól: „A döntést az időmérő kezdetéről holnap reggel a lehető leghamarabb meg fogjuk hozni.”
Amennyiben valamiért mégsem tartanak vasárnap kvalifikációt, a sprinthétvégékre vonatkozó, nem egyértelmű szabályozás jelent újabb csavart. A szabály betűje szerint, amit hagyományos nagydíjhétvégékre való tekintettel fogalmaztak meg, ugyanis ebben az esetben az utolsó szabadedzés sorrendje dönt, márpedig jelen esetben ez az első szabadedzést jelenti. Azóta viszont sor került egy sprintkvalifikációra és sprintfutamra is: ebben a helyzetben a stewardok dönthetnek arról, mi alapján álljon fel a rajtrács. Ha az első szabadedzés mellett maradnának, a tréningen 15. helyen végző Max Verstappennek a 20. rajtkockából kellene indulnia öthelyes motorbüntetése miatt, miközben Lando Norrisé lenne a pole.