Már a Sao Pauló-i Nagydíj sprintjének elején elhangzott az ominózus rádióüzenet Lando Norristól, hogy nem érti, mit keres a második helyen, nem ebben állapodtak meg a csapattal, utalva az egyéni világbajnoki pontokra – rövidesen érkezett a válasz, az utolsó körig maradjon a sorrend. Ez alapján a McLaren a futam legvégére tervezte a helycserét – nem kalkulálva azzal, hogy egy biztonsági autós fázis az utolsó körökben ellehetetlenítené a kivitelezést.
Végül el is rendeltek egy virtuális biztonsági autót Hülkenberg technikai hibája miatt, az incidensre lépve a McLaren a 20. körben hajtotta végre a helycserét – gyakorlatilag az utolsó pillanatban, hiszen a kör végén, az indokoltnál később már jött a VSC-jelzés, azzal pedig nem lehetett kalkulálni, hogy a VSC-fázist feloldják az utolsó körben, ahogyan az történt.
Miért hagyta volna a csapat a cserét az utolsó körre, miért nem hajtották végre korábban? – ezt a kérdést kapta meg Andrea Stella csapatfőnök.
„Nyomon követtük a különbséget előbb Leclerc-hez, majd Verstappenhez képest (a harmadik helyen), hogy végre tudunk-e hajtani egy könnyű előzést Lando és Oscar között. Az a különbség azonban végül sosem valósult meg, ezért résen kellett lennünk biztonsági autó vagy virtuális biztonsági autó esetére” – magyarázta a Sky Sportsnak Stella.
„Amikor autó állt meg a pályán, úgy tűnt, ez a helyzet valósulhat meg, így akkor rögtön végrehajtottuk” – beszélt arról Stella, hogy a váratlan helyzetre, a VSC veszélyére a csapat azonnal reagált. „A csapat jó munkát végzett, de a versenyzők összetartása nélkül nem lett volna lehetséges.”
„Ideális esetben korábban végrehajtottuk volna, de sosem alakult ki olyan helyzet, hogy biztonságos helyzetben végezzük el, mivel amint cserélünk, a harmadik helyezettnek lehetősége támadhat, hogy megelőzzön a McLarent. Ez pedig nem egyeztethető össze az alapelvünkkel, mely szerint a csapat eredménye az első” – beszélt arról, hogy az 1-2-es eredményt nem akarta veszélyeztetni a csapat: a konstruktőri vb-t is szem előtt kell tartani, amelyben így hat pontot hoztak a fő üldöző, a Ferrari előtt.
Járt a köszönet Piastrinak
A nyilatkozatban Stella részéről járt a köszönet a sprint után elkenődött Piastrinak is: „Határozottan örülünk annak, amilyen párbeszédek most zajlanak, valamint a támagatásnak, melyet Oscar ad meg Landónak. Ez a legjobb eredmény mindkét bajnokságot figyelembe véve.”
Norris ponthátránya 47-ről 45-re csökkent Verstappenhez képest, a McLarené pedig 29-ről 35-re nőtt a Ferrari előtt a világbajnokságban.