A Sao Pauló-i sprint leintését követően nem vált véglegessé az eredmény, a harmadik Max Verstappennel szemben vizsgálat indult a 22. körben, virtuális biztonsági autós fázis során történt incidens miatt. Az FIA versenyfelügyelőinek irodájába több mint egy órával a sprint után, közép-európai időpontra 16:45-re hívták be meghallgatásra a háromszoros világbajnokot és a csapat képviselőjét, innen indult a feszült várakozás, milyen döntés születik.
A VSC-fázis végén Verstappen támadást indított a második Oscar Piastri ellen, várva a VSC-jelzés átváltását zöldre, a McLaren mellé húzódott a 4-es kanyarhoz közeledve, de visszavett, mivel a jelzés nem lett zöld – a VSC éppen akkor szűnt meg, amikor Verstappen lassított.
Előzés azonban nem történt, és nem is emiatt kezdeményeztek a sportszabályzat 56.5 cikkére hivatkozó stewardok vizsgálatot. A szabályzat előírja, hogy VSC-fázis alatt a versenyzőknek egy minimum köridő és minimum szektoridő felett kell maradniuk, biztonsági autó híján ez szabályozza a biztonságos tempót. A kormánykijelzőn egy folyamatosan frissülő pozitív vagy negatív különbséget látnak a minimumidőhöz képest, ez alapján szabályozzák a tempót. Verstappen túlléphette a minimum szektor/köridőt, amikor felgyorsított és Piastri mellé ért.
Öt másodpercre büntették Verstappent
A meghallgatás után háromnegyed órával kiadott 43-as számú dokumentumból kiderül: Verstappen a minimumidő alatt volt, ezzel megszegte a sportszabályzatot, ami öt másodperces időbüntetéssel és egy büntetőponttal jár. (Verstappen hét büntetőpontnál tart 12 hónap alatt.)
Az indoklásból kiderül, Verstappen 0,63 másodperccel maradt el a minimumidőtől, amikor a jelzés zöldre váltott, ezzel előnyre tett szert. Igyekezett lassítással korrigálni, de mivel a lámpák váltottak, erre nem maradt ideje. Az öt másodperces időhozzáírás a standard büntetés, áll még a dokumentumban.
Sao Pauló-i Nagydíj, a sprint módosult végeredménye:
1. | Lando Norris | McLaren–Mercedes | |
2. | Oscar Piastri | McLaren–Mercedes | 0.593 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | 5.656 |
4. | Max Verstappen | Red Bull–Honda RBPT | 6.497* |
5. | Carlos Sainz | Ferrari | 7.224 |
6. | George Russell | Mercedes | 12.475 |
7. | Pierre Gasly | Alpine–Renault | 18.161 |
8. | Sergio Perez | Red Bull–Honda RBPT | 18.717 |
9. | Liam Lawson | RB–Honda RBPT | 20.773 |
10. | Alexander Albon | Williams–Mercedes | 24.606 |
11. | Lewis Hamilton | Mercedes | 29.764 |
12. | Franco Colapinto | Williams–Mercedes | 33.233 |
13. | Esteban Ocon | Alpine–Renault | 34.128 |
14. | Oliver Bearman | Haas–Ferrari | 35.507 |
15. | Yuki Tsunoda | RB–Honda RBPT | 41.374 |
16. | Valtteri Bottas | Sauber–Ferrari | 43.231 |
17. | Guanyu Zhou | Sauber–Ferrari | 54.139 |
18. | Fernando Alonso | Aston Martin–Mercedes | 56.537 |
19. | Lance Stroll | Aston Martin–Mercedes | 57.983 |
- | Nico Hülkenberg | Haas–Ferrari | Kiesett |
* Öt másodperces időbüntetéssel.