A Sao Pauló-i sprint leintését követően nem vált véglegessé az eredmény, a harmadik Max Verstappennel szemben vizsgálat indult a 22. körben, virtuális biztonsági autós fázis során történt incidens miatt. Az FIA versenyfelügyelőinek irodájába több mint egy órával a sprint után, közép-európai időpontra 16:45-re hívták be meghallgatásra a háromszoros világbajnokot és a csapat képviselőjét, innen indult a feszült várakozás, milyen döntés születik.
A VSC-fázis végén Verstappen támadást indított a második Oscar Piastri ellen, várva a VSC-jelzés átváltását zöldre, a McLaren mellé húzódott a 4-es kanyarhoz közeledve, de visszavett, mivel a jelzés nem lett zöld – a VSC éppen akkor szűnt meg, amikor Verstappen lassított.

Előzés azonban nem történt, és nem is emiatt kezdeményeztek a sportszabályzat 56.5 cikkére hivatkozó stewardok vizsgálatot. A szabályzat előírja, hogy VSC-fázis alatt a versenyzőknek egy minimum köridő és minimum szektoridő felett kell maradniuk, biztonsági autó híján ez szabályozza a biztonságos tempót. A kormánykijelzőn egy folyamatosan frissülő pozitív vagy negatív különbséget látnak a minimumidőhöz képest, ez alapján szabályozzák a tempót. Verstappen túlléphette a minimum szektor/köridőt, amikor felgyorsított és Piastri mellé ért.
Öt másodpercre büntették Verstappent
A meghallgatás után háromnegyed órával kiadott 43-as számú dokumentumból kiderül: Verstappen a minimumidő alatt volt, ezzel megszegte a sportszabályzatot, ami öt másodperces időbüntetéssel és egy büntetőponttal jár. (Verstappen hét büntetőpontnál tart 12 hónap alatt.)
Az indoklásból kiderül, Verstappen 0,63 másodperccel maradt el a minimumidőtől, amikor a jelzés zöldre váltott, ezzel előnyre tett szert. Igyekezett lassítással korrigálni, de mivel a lámpák váltottak, erre nem maradt ideje. Az öt másodperces időhozzáírás a standard büntetés, áll még a dokumentumban.
Sao Pauló-i Nagydíj, a sprint módosult végeredménye:
| 1. | Lando Norris | McLaren–Mercedes | |
| 2. | Oscar Piastri | McLaren–Mercedes | 0.593 |
| 3. | Charles Leclerc | Ferrari | 5.656 |
| 4. | Max Verstappen | Red Bull–Honda RBPT | 6.497* |
| 5. | Carlos Sainz | Ferrari | 7.224 |
| 6. | George Russell | Mercedes | 12.475 |
| 7. | Pierre Gasly | Alpine–Renault | 18.161 |
| 8. | Sergio Perez | Red Bull–Honda RBPT | 18.717 |
| 9. | Liam Lawson | RB–Honda RBPT | 20.773 |
| 10. | Alexander Albon | Williams–Mercedes | 24.606 |
| 11. | Lewis Hamilton | Mercedes | 29.764 |
| 12. | Franco Colapinto | Williams–Mercedes | 33.233 |
| 13. | Esteban Ocon | Alpine–Renault | 34.128 |
| 14. | Oliver Bearman | Haas–Ferrari | 35.507 |
| 15. | Yuki Tsunoda | RB–Honda RBPT | 41.374 |
| 16. | Valtteri Bottas | Sauber–Ferrari | 43.231 |
| 17. | Guanyu Zhou | Sauber–Ferrari | 54.139 |
| 18. | Fernando Alonso | Aston Martin–Mercedes | 56.537 |
| 19. | Lance Stroll | Aston Martin–Mercedes | 57.983 |
| - | Nico Hülkenberg | Haas–Ferrari | Kiesett |
* Öt másodperces időbüntetéssel.