A Mercedes Austinban kapott fejlesztési csomagot, annak részeként új padlólemezzel, amely a nem megfelelően működő, először Spában látott, fel-leszerelt, végül pedig elvetett padlóverziót váltotta. George Russell azonban a texasi időmérőn, majd a mexikóvárosi második szabadedzésen is összetörte a W15-öt: a versenyző maga árulta el, hogy jelenleg a miami specifikációjú, azaz közel fél éve bemutatott padlólemezzel versenyez, ezzel az elavult alkatrésszel lett ötödik a kvalifikáción.
„Ez a mai nagyon, nagyon jó nap volt, tekintetbe véve, hogy a harmadik szabadedzéstől olyan padlót használtunk, amellyel Miamiban versenyeztünk, nem is tudom, 14 futammal ezelőtt. Nem hiszem, hogy ennél sokkal többet elérhettünk volna” – nyilatkozta Russell az időmérő után.
Hozzátartozik, hogy Austinban, a futamon Russell az említett problémás spái fejlesztést használta, mivel a friss specifikáció már az egy héttel ezelőtti időmérőn megrongálódott – úgy tűnik, a pénteki szabadedzéseken is a júliusi verziót használta, de az újabb baleset ezt is lenullázta, ezért kellett visszatérni a miami változathoz.
Ezeket a tényezőket tekintetbe véve Russell kifejezetten elégedett: „Nagyon boldog vagyok ezzel a felzárkózással. Régi, 12 futammal ezelőtti alkatrészeket használunk, a köröm viszont nagyon erős volt. Szuperboldog vagyok, csak egy tizedre maradtam el a harmadik helytől, a tegnap után ezt simán elfogadtuk volna” – mondta a riportereknek Russell.
Hamilton: Talán a régi csomag jobban működik, mint az új
Lewis Hamilton ellenben a fél évvel frissebb fejlesztést használta, mégis egy hellyel Russell mögé, a hatodik rajtkockába kvalifikált. A hétszeres világbajnok bevallottan frusztrált, ahogy az időmérőkön idén jellemzően lenni szokott.
„Semmit sem változtattunk a harmadik edzés után, ahol még jó volt az érzet, az időmérőn pedig feje tetejére állt az autó. Ez egyértelműen frusztráló időmérő volt, de idén minden kvalifikáció az volt nekem” – mondta Hamilton, hozzátéve, kizártnak tartja ezzel az autóval, hogy a második helyig zárkózzon fel, mint egy éve ugyanebből a rajtkockából.
„Talán George komfortosabban érzi magát a korábbi csomaggal. Meglátjuk majd, és talán ki tudjuk olvasni belőle, mi lesz a legjobb a jövőre nézve” – célzott arra Hamilton, hogy a spái csomaghoz hasonlóan az austini is tévútnak bizonyulhat, ebben az esetben pedig vissza kell térni a korábbi specifikációhoz.
„Nehéz lesz kihívást jelenteni holnap az előttem levő srácokra, gyorsnak tűntek, különösen a Ferrarik és Norris McLarenje. Tempóból talán nem harcolhatunk velük, de meg fogjuk ragadni a kínálkozó lehetőségeket. Az első kanyarig pedig hosszú az egyenes, a futamunk kulcsa lehet, hogy pozíciókat nyerjünk a rajtnál” – tette hozzá, mire számít a 71 körös Mexikóvárosi Nagydíjon.