Hétfőn jelentette be az Alpine, hogy átalakítják a Viry-Chatillonban található központot, és ezzel egyidejűleg arra is fény derült, hogy tényleg leállítják a Formula-1-es motorprojektet: a száguldó cirkuszban használt erőforrásokkal kapcsolatos tevékenységeket már csak a 2025-ös idény végéig folytatják, a 2026-ban kezdődő új érára fejlesztett hajtáslánc munkálatait pedig beszüntetik. Bár arról még nem történt bejelentés, de vélhetően a Mercedes ügyfelei lesznek másfél év múlva.
Noha a közlemény hangsúlyozta az Alpine-dolgozókkal való konzultációt, valamint azt is, hogy minden munkavállalónak új feladatkört és állást ajánlanak a Hypertech Alpine névre keresztelt új mérnöki központban, a motorprogram leállítása ellen már korábban is tiltakozók elégedetlenek a döntéssel.
A CSE, azaz az Alpine alkalmazottainak szociális és gazdasági bizottsága közleményben reagált a hírre, amelyben úgy fogalmaznak, hogy „sajnálják és elítélik” a döntést: „Ezt a döntést támogatja a csoport, amely szeretné csökkenteni az F1 körüli pénzügyi kockázatokat, noha nem készült komolyan vehető tanulmány annak felmérésére, hogy hogyan hathat mindez a jövőbeli eladásokra és a márka presztízsére.”
„A partnerségi megoldásokat elutasította a csoport, noha ezek lehetővé tették volna számos cél elérését: fenntartani az F1-es tevékenységet, csökkenteni a fejlesztési és működési költségeket, megtartva az összes szaktudást, és annak lehetőségét, hogy bevessük a már most nagyrészt kifejlesztett és biztató RE26-os motort a 2026-os szezonban.”
A közlemény rámutat, hogy a Viry-központ története során sokszor hoztak egymásnak ellentmondó döntéseket a Renault F1-es motorprogramja kapcsán, így fontos lenne a szaktudás megőrzése egy esetleges visszatérés esetére. A dolgozók egyúttal amiatt is aggódnak, hogy január 1-jétől 500-ről 334-re fog csökkenni a munkavállalók száma:
„Az előrehozott projektek érettségének hiánya és a vezetésbe vetett bizalom komoly kockázatot jelentenek arra nézve, hogy a kulcsfontosságú készségekkel rendelkezők elhagyják Viryt” – jegyzi meg a közlemény.
„Az elmúlt két hónap zűrzavara ellenére a Viryben dolgozó csapat folytatta a 2026-os erőforrás fejlesztését, amelytől az Alpine most megfosztja magát. Ez az árral szembeni döntés figyelmen kívül hagyja az Alpine sporttörténetét” – tették hozzá, majd a közlemény végén felszólítják az illetékes hatóságokat, hogy védjék meg a Viryben található központban a „foglalkoztatottság fenntarthatóságát”.