DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

„Az F1-ben a túlélésért kell küzdeni” – Lawson

Sokat tanult idén is az F1-ről, nagyon hálás dr. Helmut Markónak, és szerinte nincs köztük ellentét Daniel Ricciardóval.

Liam Lawson lesz Daniel Ricciardo utódja a VCARB-nál az USA Nagydíjtól kezdve. Az új-zélandi 2023-ban már öt futam erejéig sikeresen helyettesítette Ricciardót, most pedig hat futamot kap, hogy bizonyítson a 2025-ös üléséért. Lawson nagyjából egy év kihagyás után térhet vissza a rajtrácsra – ennek kapcsán a Racingnews365.com és Aaron Deckers beszélgetett vele.

„Az biztos, hogy nem volt könnyű számomra az idei év, hiszen tavaly még F1-es futamokat is teljesíthettem, míg idén ennyire háttérbe szorultam. Ugyanakkor azok nélkül a tavalyi futamok nélkül most nem lettem volna jogosult az ülésre” – mondta Lawson a RacingNews365-nek adott exkluzív interjújában. 

„Ugyanakkor idén sokat tanultam a tartalékversenyzői szerepkörömben. Az F1 annyira más, mint más versenyosztályok, így ez tényleg lehetővé tette, hogy idén sokat tanuljak. Ezt az osztályt nem lehet összehasonlítani más szériákkal.”

 

Sokat tanult idén

A tavalyi beugrást követően idén megint partvonalon kívülre került az új-zélandi, de úgy érzi, hogy képes volt fejlődni abból is, ahogy tartalékversenyzőként dolgozott.

f1-lawson-ricciardo-redbull-vcarb



„Sokat profitáltam abból, hogy a csapatnál lehettem. Minden versenyen jelen voltam a paddockban, és sokat tanultam, különösen a csapaton belüli kommunikáció terén. A mérnökök közötti kommunikációra gondolok. Ezen a területen tényleg nagyon sok minden történik! Végső soron nagyon kevés jut el a versenyzőhöz abból, ami a színfalak mögött zajlik. Ő csak a leszűrt részt hallja a versenymérnökétől” – gondolkodik Lawson arról, hogy mit tanult tartalékversenyzőként.

„Daniel tavaly is segített nekem, és idén is mindig jó kapcsolatban voltunk egymással. Mindig is segítőkész volt velem. Természetesen versenyzünk az ülésért, de ez nem csak rólam és róla szól. Nem csak köztem és közte folyik ez, az F1-ben mindenkivel harcolsz az ülés megszerzéséért vagy megtartásáért. Az F1-ben a túlélésért kell harcolni. Viszont köztem és közte sosem volt ilyen érzés. Talán azért is, mert a karrierünk különböző pontján vagyunk, de mindenesetre mindig is jól ment köztünk.”

 

Szó volt-e az Audiról?

Lawson 2023-as erős teljesítménye miatt olyan pletykák keringtek, hogy az Audi érdeklődik Lawson iránt, és ezért már 2025-ben szeretné megszerezni. Ez nyilvánvalóan már nem fog megtörténni. „Hogy őszinte legyek, mindig is a Red Bull Racingre gondoltam. Természetesen, ha a Red Bull azt mondta volna, hogy nem akarják velem folytatni, akkor más lehetőségek után néztem volna. De a fejemben mindig is csak a Red Bull járt, és örülök, hogy most kínálkozik ez a lehetőség.”

„Hat éve vagyok a Red Bullnál, és ezért mindig is úgy képzeltem el, hogy a Red Bull családnál versenyzek. Ezért is vagyok nagyon hálás Helmut Markónak, mert végül 16 évesen felkarolt a Toyota Racing Seriesből Új-Zélandon. Aztán gondoskodott arról, hogy végigjárhassam az utamat a Forma-1 felé. Akkoriban azt mondta nekem, hogy az volt a célja, hogy végül eljuttasson a Forma-1-be, és ez most sikerült neki.”

„Ezért nagyon hálás vagyok neki, mert nélküle nem sikerült volna. Emellett természetesen Christian Hornernek is hálás vagyok. Az egész csapatnak is, mert rengeteg energiát és időt fektettek belém. Nem csak a szimulátorokkal, hanem a tesztnapokkal is, amiket elvégezhettem. Azok a fontos órák, amelyeket a pályán tölthettem, és amelyekkel a testemet is fel tudtam készíteni a nagydíjhétvégékre.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: