Az Autosport értesülései szerint a McLaren autójának alapos átvizsgálása után a wokingiakat arra kérte az FIA, hogy változtassák meg hátsó szárnyuk kialakítását, miután a wokingiak „mini-DRS”-e felzúdulást keltett a riválisok és a rajongók körében: a szárny felső eleme ugyanis látszólag kifordul, s ezzel egy rés nyílik egyes pillanatokban.
Ahogy a brit lap írja: bár nem kétséges, hogy a szárny teljes mértékben megfelel a jelenlegi szabályoknak, és minden statikus teszten átmegy, úgy tudni, hogy az FIA ennek ellenére változtatásokat kért. A McLaren továbbra is használhatja a szárnyat, mellyel Bakuban versenyzett, de úgy kell átalakítani, hogy megakadályozzák a felső elem elhajlását.
Bár a szárny hajlását csak statikus terheléssel tesztelik, más szempontok is felmerülnek, melyeket a régóta érvényben lévő TD34 technikai direktívában rögzítettek. Ez kimondja, hogy bár természetes, hogy egyes alkatrészek fokozott aeroterhelés alatt meghajlanak, az FIA nem fogadja el azokat az alkatrészeket, amelyeket szándékosan úgy terveztek, hogy meghatározott módon mozogjanak.
Az FIA lépése enyhítheti az aggodalmat más csapatok részéről, mely akár oda is vezethetett volna, hogy egy új területen nyílik meg a fegyverkezési verseny a csapatok között, hogy kihasználják a kiskapukat a szabályokban. Egy meg nem nevezett csapatfőnök így nyilatkozott az Autosportnak:
„Az aeroelaszticitás már sok-sok éve tényező, és még ha egy szárny át is megy az FIA tesztjén, a szabályok továbbra is nagyon egyértelműek, miszerint az alkatrészt nem lehet úgy tervezni, hogy meghajoljon. Az FIA-ra hagyatkozunk, hogy megmondja, mik ennek a határai? Természetesen minden hajlik egy bizonyos mértékig, de mi az, ami elfogadható, és mi az, ami nem?” – mondta, majd így folytatta:
„Újra azt kezdjük látni, hogy kihasználják a végleteket, és azt hiszem, az FIA-n múlik, hogy eldöntse, hogy ez rendben van-e, és ebben az esetben mindenki rá fog menni erre. Nagy a szórás azt illetően, hogy ki mit csinál most, nyilván nagy az érdeklődés a McLaren hátsó szárnya iránt Baku után, és van benne teljesítmény, persze, hogy van…”
A Red Bull főtanácsadója, Helmut Marko, aki sosem megy a szomszédba egy kis szókimondásért, így nyilatkozott a kérdésről: „Háromszor tiltakoztunk a McLaren hátsó szárnya miatt. Az FIA ma egy nagyon korrekt döntést hozott, miszerint a McLaren hátsó szárnya nem szabályos. Akkor most ideje megnézni az első szárnyukat is.”