DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 18. szerda
F1

Azt hitte, sérült az autója, bukta a pontokat Hülkenberg

A Haas németje biztos volt benne, hogy piros zászló követi a Sainz–Perez balesetet: lelassított és pórul járt, így szerzett végül pontot beugró csapattársa, Bearman.

Három körrel az Azerbajdzsáni Nagydíj vége előtt Nico Hülkenberg még tizedik, pontszerző helyen haladt: ezen a ponton a végül utolsó három pontszerző helyen végző Franco Colapinto, Lewis Hamilton és Oliver Bearman is mögötte haladtak.

Colapinto még azelőtt előzte meg Hülkenberget, hogy az 50. körben nagy baleset történt: a dobogós helyért küzdő Carlos Sainz és Sergio Perez ütköztek a 2-es kanyarban. A VSC-jelzés előtt egy percig sárga zászló volt a baleset helyszínén, ami azt jelentette, hogy a veszélyes szakaszt követően a zöld zászló újra szabad versenyt engedélyezett. Ez érte váratlanul Hülkenberget:

„Jobban alakult, mint amire számítottam, jó ritmust és tempót is találtam a mai futamon” – nyilatkozta a helyszíni riportereknek Bakuban Hülkenberg. „De aztán az utolsó két körben problémák jöttek, bajba keveredtem, a baleset a végén pedig váratlanul ért. Felfordulás volt az egyenes végén, ezért nálam ez rögtön safety car vagy akár piros zászló lett volna. Ehhez képest zöld zászló következett, ezért pozíciókat veszített és sajnos buktam az eredményt.”



Hülkenberg ugyanis túlságosan lelassított a baleset helyszínén, így mikor észrevette a zöld jelzést, állva maradt a jobb ütemben gyorsító Hamiltonhoz és Bearmanhez képest. A résen levő két ellenfél lehagyta a Haast, így hiába esett ki előle két autó, a német a kilencedik pozíció helyett csupán 11. helyezett lett, nem kapott pontot.

Ráadásul a versenyző ráhajtott egy törmelékdarabra és hatalmas csattanást hallott, ezért tévesen azt gondolta, megsérült a VF-24: ez is közrejátszott, hogy nem lépett elég határozottan a gázra.

„Az egész pályát befedte a törmelék, én pedig egy hatalmas darabon mentem át. Rengeteg volt a törmelék, valami nagyot eltaláltam. Nem láttam jól, mivel rögtön előttem haladt egy autó. Miután nekimentem valaminek, abban sem voltam biztos, megvan-e az első szárnyam, hogy őszinte legyek. Nagy csattanás hallatszott. Őrülten alakult az utolsó két kör, de sajnos nem nekünk kedvezően” – értékelt Hülkenberg.

Bearman rekordot állított fel

A Haas pontját így Oliver Bearman szerezte meg: a három körrel vége előtt még csak 13. helyen haladó brit beugró 10. pozícióval mutatkozott be jövő évi állandó munkaadójánál.

„Nehéz verseny volt, a végéig nem álltam pontszerző helyen, aztán jött a baleset. Mikor újra zöld lett, sikerült elkapnom őt Lewisszal együtt” – idézte fel Hülkenberg megelőzését Bearman. „Rendes előzés volt. Sajnálom őt, egy probléma miatt Francóval szemben is pozíciót veszített, de én örömmel megszereztem azt a pontot.”

A futam hajrájában a bokszutcából induló Hamiltonnal is összecsapott: a brit fiatal méltatta hétszeres világbajnok honfitársát, mint olyan versenyzőt, akiben kemény küzdelemben is meg lehet bízni.

„Ha te vagy a külső íven, akkor is tudod, hogy helyet fog hagyni neked. Az egyes kanyarban is tudtam, hogy nem fog a falba tenni. Más versenyzők esetében ez nem ennyire biztos. Jó érzés, ő kemény, de mindig tiszta volt, amikor ellene versenyeztem” – mondta Hamiltonról.

Oliver Bearman pontszerzése azt jelenti, hogy pályafutása első két nagydíján pontot szerzett, két eltérő gyártóval, a Ferrarival és a Haasszal: ez egyedülálló statisztikai eredmény, a Formula-1 történetében korábban még sosem fordult elő.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: